افزایش کیفی در پرورش مرغ بدون آنتی‌بیوتیک

افزایش کیفی در پرورش مرغ بدون آنتی‌بیوتیک
مدیر مجتمع مرغداری کنه بیست رضوی از بهبود و پیشرفت کیفیت پرورش مرغ بدون آنتی‌بیوتیک، در یک سال اخیر در این مجتمع خبر داد.
شکرالله سهرابی مدیر مجتمع مرغداری کنه بیست رضوی با اشاره به این مطلب که در سه دوره اخیر فعالیت این مجتمع، موفقیت‌های چشمگیری در امر پرورش مرغ بدون آنتی‌بیوتیک حاصل شده است، خاطر نشان کرد: افزایش 40 واحدی شاخص تولید، در مقایسه با میانگین کشوری، موفقیت قابل توجهی می‌باشد که در این زمینه کسب شده است.
وی با تاکید بر این که شاخص تولید در این موسسه 2/288 می‌باشد، گفت: درحال حاضر شاخص تولید در کشورهای اروپایی عدد 300 می‌باشد که این میزان، مطابق با استانداردهای کشورهای اروپایی است.
سهرابی یادآور شد: در آخرین دوره تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در این مجتمع، ضریب تبدیل 75/1 و شاخص تولید 4/298 گزارش شده است که به نوبه خود پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در زمینه تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک به شمار می‌آید.
وی سیاست‌گذاری‌های علمی و صحیح سازمان اقتصادی رضوی، ارتقاء کیفی سالن‌ها و تجهیزات، استفاده از خردجمعی، دانش، تجربه و تخصص اعضاء کمیته فنی این مرغداری را از جمله عوامل موثر در کسب این موفقیت دانست.
سهرابی خاطرنشان کرد: مجتمع مرغداری کنه بیست رضوی از واحدهای تابعه موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی است که با پنج دوره فعالیت در زمینه تولید و پرورش مرغ بدون آنتی‌بیوتیک، سالانه حدود 900 تن گوشت سفید بدون آنتی‌بیوتیک تولید و روانه بازار می‌کند.

 
نظرات شما
  •  

    مهناز بیات گفت : ۹۲/۰۶/۲۰

    در مورد دستورالعمل پرورش نیز مقاله بگذارید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com