افزایش واردات گوشت مرغ در کشور کرواسی

افزایش واردات گوشت مرغ در کشور کرواسی
موسسه  Croatiastočarکه موسسه تولیدی و فرآوری گوشت و غذای دام و طیور کرواسی است اعلام کرده است که در پنج سال گذشته،تولید گوشت مرغ در این کشور با رکود رو به رو بوده است.
با این وجود، اگر مجموع تولید گوشت در کرواسی با تعداد جوجه های یک روزه مقایسه شود، در این صورت تولیدات افزایشی 5 درصدی داشته اند که از دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا پایین تر است، به ویژه کشورهای جدید عضو اتحادیه اروپا که برای افزایش بیش از 30 درصد تولید گوشت مرغ برنامه ریزی کرده اند.
در طول این سال ها، تجارت در بخش طیور از بودجه دولتی استفاده نکرده است و حمایت مالی خود را از اتحادیه اروپا دریافت کرده است. به علاوه، در کرواسی مانند دیگر کشورهای اروپایی یارانه هایی که مستقیما به بخش طیور اختصاص یابد وجود ندارد.
نمودارهای مرتبط با محصولات بخش گوشت مرغ در هفت سال گذشته نشان می دهند که تولید جوجه های یک روزه در کرواسی، هم در زمینه واردات و هم صادرات، افزایش وجود داشته است. در سال های گذشته صادرات جوجه یک روزه بیشتر از واردات بوده است. موسسه Croatiastočar در گزارش خود گفته است: "در آن دوره افت شدیدی در صنعت تولید گوشت بوقلمون رخ داد که به دلیل کاهش تولید گوشت شترمرغ در شبه جزیره ایستریا در سال 2012 بود."
صادرات گوشت مرغ از کرواسی، با وجود خسارت و زیان بازار تجارت آزاد کشورهای اروپای مرکزی در سال 2013، در دو سال گذشته رشد داشته است. بازار تجارت آزاد کشورهای اروپای مرکزی، توافق نامه ای است که میان کشورهای آلبانی، بوسنی و هرزگوین، مونته نگرو، کوزوو، مقدونیه، مولداوی و صربستان نوشته شده است. کرواسی بعد ار پیوستن به اتحادیه اروپا از این توافق نامه بیرون آمد.
 
 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com