افزایش هزینه تولید مرغ در پی عدم سامان‌دهی ارز مرجع

افزایش هزینه تولید مرغ در پی عدم سامان‌دهی ارز مرجع
مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی گفت: عدم سامان‌دهی به وضعیت ارز مرجع مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان بوجود خواهد آورد و تولید کننده نمی‌تواند برنامه‌ریزی صحیح در میزان تولید خود داشته باشد تا با حفظ ثبات بازار بتواند روند کاهشی قیمت مرغ را حفظ کند.
حسین مقدم‌نیا اظهار داشت: در حال حاضر تولید مرغ گوشتی در وضعیت خوبی قرار دارد و ذخیره‌سازی مازاد تولید برای نوروز آغاز شده است.
مقدم‌نیا با اشاره به افزایش تولید گفت: با افزایش عرضه توانسته‌ایم قیمت مرغ را به ۴ هزار و صد تومان برسانیم.
مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی بیان کرد: اتحادیه اقدام به خرید نهاده مورد نیاز مرغداری‌ها کرده است تا از ورود دلالان به این صنعت جلوگیری کند و بتواند هزینه‌ها را تعدیل کند.
وی در همین زمینه افزود: متاسفانه شرکت‌های وارد کننده نسبت به پرداخت حواله‌های مرغداران تعلل می‌کنند و پول مرغداران را نمی‌دهند چرا که وضعیت ارز مرجع و مابه‌التفاوت آن برای شرکت‌های وارد کننده نهاده مورد نیاز مرغداری‌ها روشن نشده است.
مقدم‌نیا با اشاره به اینکه با شرایط کنونی مرغداران مجبور به خرید نهاده گران‌تر خواهند شد، ادامه داد: اگر وضعیت ارز مرجع مشخص نشود هزینه‌ تولید و به تبع آن قیمت مرغ افزایش می‌یابد.
 
نظرات شما
  •  

    اریا اسدالاهی گفت : ۹۲/۰۴/۲۳

    خدمت جناب مقدم عرض کنم که خیلی وقتها گران شدن نهاده و افزایش هزینه تولید منجر به افزایش قیمت مرغ نشده بلکه سبب کاهش سرمایه مرغداران بیچاره می شود. آخه با چه زبونی بگیم . خدایا این مرغداران بیچاره شدند. بابا یه فکری بکنید. من خودم دامپزشک هستم و از مال دنیا یه سالن مرغداری دارم که اونم تعطیله . بخاطر نداشتن سود در تولیدمرغ

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com