افزایش هزینه تمام شده مرغ به 7500 تومان

افزایش هزینه تمام شده مرغ به 7500 تومان
مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صنعت مرغداران ایران با اشاره به دلایل افزایش قیمت مرغ طی روزهای گذشته گفت: یکی از دلایل افزایش تقاضا و دیگری افزایش هزینه تمام شده مرغ در کشتارگاه‌ها به 7500 تومان است.
حمید فاضلی اظهار داشت: هم اکنون قیمت 7500 تومان تا 8000 تومان برای مصرف کننده با توجه به قیمت تمام شده منطقی است.
وی افزود: تولید کنندگان تمام محصولات خود را در بازار عرضه می‌کنند و طبق روال گذشته با توجه به نزدیکی پایان سال تقاضا برای مرغ افزایش یافته است.
فاضلی با بیان اینکه مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام و تولید کنندگان عرضه می‌شود، گفت: یکی از دلالیل افزایش تقاضا بوده است و قیمت فعلی با توجه به این که مرغ زنده بین 4800 تا 5200 تومان برای تولید کننده تمام می‌شود منطقی است.
مدیرعامل اتحادیه‌ تعاونی‌های صنعت مرغداری با اشاره به اینکه قیمت مرغ به دلیل افت وزنی آن تا 30 درصد افزایش می‌یابد، گفت: افزایش 25 تا 30 درصدی قیمت با توجه به افت وزن آن امری طبیعی است.
وی تاکید کرد هم اکنون امکان افزایش عرضه مرغ منجمد در بازار وجود دارد.
قیمت مرغ در بازار به کیلویی 8000 تومان رسیده است، اما با این حال حتی تولید کننده هم از این قیمت ناراضی است، چرا که سهم بسیار کمی از این پول نصیب تولید کننده می‌شود،‌ دلیل آن قیمت تمام شده بالای تولید در کشور است، پرت انرژی در مرغداری‌ها بسیار بالاست، بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار بود، 17هزار مرغداری کشور بهینه‌سازی انرژی شود، اما حدود 5 هزار مرغداری بهینه‌سازی شد.
سالانه بیش از 7.5 میلیون تن خوراک دام و طیور وارد کشور می‌شود و به قیمت بسیار بالایی دست تولید کننده می‌رسد، این در حالی است که خوراک طیور 70 درصد در قیمت تمام شده نقش دارد.
ضریب تبدیل خوراک مرغ به گوشت در کشور بسیار و پایین‌تر از استانداردهای جهانی است و به همین دلیل قیمت تمام شده تولید بالا می‌رود.
مدیریت تولید و زنجیره تولید هنوز در کشور اجرا نشده است.
و به همین دلایل است که علیرغم اینکه مرغ به کیلویی 8 هزار تومان به فروش می‌رسد، اما تولید کننده ناراضی است و مصرف کننده هم قدرت خرید این قیمت را ندارد.
 
نظرات شما
  •  

    امیر محمودی گفت : ۹۳/۱۲/۲۴

    سلام. از جناب فاضلی که در مورد قیمت مرغ نظر بسیار عالی تری نسبت به بقیه کارشناسان و دولتی های این صنعت ورشکسته اعلام کردن،کمال تشکر را دارم.در پارا گراف اخر فکر کنم اشتباه چاپی باشه،در کشور ما ضریب تبدیل خوراک مرغ نسبت به گوشت در کشور ما بسیار بالاتر از استانداردهای جهانی میباشد.با احتساب تلفات و ارتفاع از سطح دریا بغیر از شهرهایه شمالی.ضریب تبدیل به بالاترین حد خود میرسد.که این خود در قیمت تمام شده دخالت مستقیم دارد.و دندان طمع کشتارگاه و دلالان.که تولید کننده بدبخت یک چهارم سود اینهارو نمیبرد.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com