افزایش نگرانی ها در خصوص مصرف داروهای ضدمیکروبی در صنعت طیور در ایالات متحده

افزایش نگرانی ها در خصوص مصرف داروهای ضدمیکروبی در صنعت طیور در ایالات متحده
فروش داخلی و توزیع ضدمیکروب های تایید شده برای استفاده در دام هایی که غذای انسان را تولید میکنند در ایالات متحده افزایشی 27 درصدی را از سال 2009 تا 2014 تجربه کرده است. این موضوع در گزارش اخیر مدیریت غذا و داروی آمریکا (FDA)درباره ی این موضوع عنوان شده است.
هر ساله، پشتیبانان هر کدام از داروهای دامی تاییدشده یا تاییدشده تحت شرایط خاص که حاوی یکی از عوامل فعال ضدمیکروبی هستند باید به مدیریت غذا و داروی ایالات متحده گزارش دهند که چه میزان از هرکدام از این عامل ها در این محصولات دارویی فروخته شده یا برای استفاده در دام های تولیدکننده ی غذای انسانی توزیع شده است. مدیریت غذا و دارو این اطلاعات را خلاصه کرده و آن ها را به صورت گزارش های سالیانه در دسترس عموم قرار می دهد.
پیشگیرنده و درمان کننده
دلایل متفاوتی برای مدیریت داروهای ضدمیکروبی وجود دارند. در آمریکا، می توان از آن ها رای تحریک رشد استفاده کرد، برای جلوگیری از بیماری ها یا برای درمان دام های بیمار. در سال 2014، فروش و توزیع (محلی و صادرات) داروهای ضدمیکروبی تاییدشده برای استفاده در دام های تولید کننده ی غذای انسانی تقریبا به میزان 4 / 15 میلیون کیلوگرم بوده است. اکثر این داروها به شکل تتراسیکلین ها (43 درصد) و یونوفورها به میزان 31% از فروش داخلی را شامل شده اند.
در سال 2014 اکثر داروها (62%) به شکل دسته های آنتی بیوتیکهایی بوده اند که از دید مدیریت غذا و دارو برای بهداشت انسانی از اهمیت بالایی برخوردارند. از کل مقدار این نوع از داروهای استفاده شده، تتراسیکلین ها به میزان 70%، پنی سیلین ها 9%، ماکرولیدها 7%، سولفونامیدها کمتر از 1% و سفالوسپرین ها کمتر از 1% را شامل شده اند.
در سال 2014، استفاده از داروهای ضدمیکروبی که هم اکنون برای بهداشت انسانی اهمیت ندارند، 38% از فروش داخلی همه ی داروهای ضدمیکروبی تاییدشده برای استفاده در دام های تولید کننده غذای انسانی به حساب آمده است. 80% از این داروها یونوفورها بوده اند.
روندهای روی داده در سال های گذشته
از داده های به دست آمده در گزارش مدیریت غذا و دارو می توان نتیجه گیری کرد که کل فروش داخلی و توزیع داروهای ضدمیکروبی تاییدشده برای استفاده در دام های تولید کننده غذای انسانی افزایشی 22 درصدی را از سال 2009 تا سال 2014 تجربه کرده و در طی سال 2013 تا 2014 به میزان 4% افزایش داشته است.
 استفاده از داروهای ضدمیکروبی پراهمیت در بهداشت انسانی از سال 2013 تا 2014 به میزان 3% افزایش یافته است. استفاده از داروهای ضدمیکروبی به دلایل مهم غیرپزشکی بین سال های 2009 تا 2014 به میزان 20% افزایش یافته است که این افزایش در فاصل سال های 2013 و 2014 به میزان 5% بوده است.

مقاومت در برابر آنتی بیوتیک
استفاده ی بیش از حد از آنتی بیوتیک ها می تواند یکی از دلایل افزایش مقاومت باکتری ها باشد (که به آن superbug نیز گفته می شود). برآوردها نشان می دهند که تا 2 میلیون نفر آمریکایی در سال به پدیده ی مقاومت در برابر آنتی بیوتیک مبتلا می گردند که به دلیل طبیعت درمان ناپذیر این مقاومت تعداد 23000 نفر جان خود را از دست داده اند. این آمار توسط مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) اعلام شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com