افزایش نرخ شیر خام به 1440 تومان از آبان

افزایش نرخ شیر خام به 1440 تومان از آبان
بنا بر پیگیری‌های معاون اول رئیس جمهوری با وزیران صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، نرخ مصوب 1440 هر کیلوگرم شیرخام به‌زودی اعمال می‌شود.
رئیس هیئت‌مدیره مرکز همکاری‌های امور دام با اعلام این خبر گفت: بنا بر پیگیری‌های مرکز همکاری امور دام (مهاد) برای احقاق حقوق دامداران، به‌زودی نرخ واقعی شیر خام به دامداران پرداخت می‌شود.
محمدجواد وکیل‌گیلانی افزود: در تیرماه سال جاری نرخ جدیدی برای شیرخام به قیمت یک‌هزار و 440 تومان تعین شد، اما به‌دلیل عدم تمکین صنایع لبنی قیمت شیرخام تغییری نیافت و تنها برخی از کارخانه‌ها نرخ خرید خود را از یک‌هزار و 110 تومان به یک‌هزار و 250 تومان افزایش دادند.
وی خاطرنشان کرد: بنا بر مکاتبات انجام‌شده با جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، وی مکاتباتی را با وزیران صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی انجام داد و بنا بر مشکلات فعالان این بخش، خواهان اقدام لازم و به‌موقع در اعمال نرخ جدید شیرخام شد.
وکیل‌گیلانی ادامه داد: در این راستا نعمت‌زاده وزیر جهاد کشاورزی نیز جلسه‌ای با صنایع لبنی داشت که در این جلسه صنایع پذیرفتند که شیرخام را بر اساس نرخ مصوب یک‌هزار و 440 تومان خریداری کنند.
وی همچنین تصریح کرد: در این جلسه نیز صنایع لبنی خواهان افزایش 15 درصدی قیمت محصولات خود شدند که همزمان با رسیدن نرخ شیرخام به نرخ مصوب (یک‌هزار و 440 تومان) اعمال می‌شود.
وکیل‌گیلانی یادآور شد: بنا بر پیگیری‌های معاون اول ریاست جمهوری برای حل مشکل دامداران نرخ جدید شیرخام و از اواخر مهرماه یا اوایل آبان‌ماه اعمال می‌شود.
اعمال افزایش نرخ شیرخام به 1440 تومان از آبان‌ماه
رئیس هیئت‌مدیره مرکز همکاری‌های امور دام تأکید کرد: نرخ جدید شیرخام از ابتدای تیرماه مصوب شده، اما هنوز اجرایی نشده است که این امر ضرر و زیان جبران‌ناپذیری به دامداری‌های کوچک وارد کرده و برخی را تعطیل کرده یا در شرف تعطیلی قرار داده است.
وی اظهار داشت: نرخ شیرخام بعد از تیرماه نیز به‌دلیل افزایش نرخ خوراک دام افزایش یافته و هزینه تمام‌شده شیرخام را از یک‌هزار و 440 تومان مصوب نیز افزایش داده است.
گفتنی است، هفته گذشته جهانگیری نامه‌ای با شماره 62849 به وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی نوشت و دلایل عدم خرید نرخ شیرخام به نرخ مصوب را جویا شد و دستور اقدام لازم و به‌موقع را داد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com