افزایش میزان فروش فراورده های لبنی با پایۀ گیاهی

افزایش میزان فروش فراورده های لبنی با پایۀ گیاهی
بر طبق گزارشات، برآورد می شود که فروش فراورده های تخم مرغی و لبنیات با پایۀ گیاهی با نرخ رشد متوسط سالانۀ 6.0 درصدی تا سال 2024 میلادی به 5.2 میلیارد دلار خواهد رسید. این رقم در مقایسه با رقم 4.3 میلیارد دلار در سال 2020 افزایش خواهد داشت که البته همین رقم در سال 2019 نیز 3.9 میلیارد دلار بوده است.
علیرغم وجود موانعی مثل کرونا و طولانی شدن آن که بر سر راه رشد اقتصادی وجود داشته، کارشناسان معتقدند که در بازار تخم مرغ و لبنیات گیاهی و محصولات کشت سلولی جایگزین رشد وجود داشته زیرا :
•به دنبال معرفی محصولات جدید و افزایش موجودی در بازار، به خصوص در دستۀ محصولات غیر شیری بیشتر در بین مصرف کننده ها شناخته شده اند.
•مصرف این محصولات در میان آن دسته از مصرف کنندگان محصولات تخم مرغی و لبنی گیاهی با رشد و افزایش روبرو بوده است.

تولید کنندگان در سال 2020 عمدۀ تمرکز خود را بر روی سرمایه گذاری در زمینۀ تکنولوژی بهتر و سرمایۀ بالاتر قرار دادند تا مصرف این محصولات را برای عمدۀ مصرف کنندگان بهتر و قابل تأمین سازند.
برآورد می گردد که از یک سو با کاهش بهای این محصولات در طول سال های 2019 تا 2024 میلادی و نزدیک شدن قیمت آنها به بهای تولیدات رایج و معمول لبنی و تخم مرغی، و از سوی دیگر با بیشتر شناخته شدن این محصولات و خرید این فراورده ها از سوی مصرف کنندۀ عام و همچنین افزایش مصرف از سوی مصرف کنندگان فراورده های گیاهی، میزان حجم مصرف به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت.
طبق برآوردها، شیر گیاهی بالاترین میزان سود فروش را در طی دورۀ مذکور دارد (برآورد فروش 2.4 میلیارد دلار در سال 2020) چرا که بالاترین میزان تولید و بیشترین استقبال را از سوی مصرف کننده داشته است. بسیاری از تولیدات لبنی با پایۀ گیاهی طعم و مزه ای شبیه به تولیدات لبنی شیری ندارند به همین دلیل هم از سوی بسیاری از مصرف کنندگانی که طعم آنها را با هم مقایسه می کنند استقبال نمی شوند.
از سوی دیگر، انتظار می رود که در طول دورۀ برآورد شده فروش تخم مرغ های با پایۀ گیاهی با سرعت بیشتری رو به افزایش رود چرا که تولیدات کارخانجات از این فراورده بیشتر شده و موجودی این کالا در بازار نیز نسبت به سال های پیش افزایش یافته است. برآورد می شود که نرخ رشد سالانۀ تخم مرغ های گیاهی در دورۀ سال های 2019 تا 2024 میلادی 33 درصد باشد.
اما بر طبق برآوردها، از آنجائیکه طعم و بافت پنیرهای گیاهی متفاوت از پنیرهای لبنی و تهیه شده از شیر است، بنابراین هنوز سهم چندانی در میزان فروش دورۀ برآورد شده ندارند و انتظار می رود که این فراورده های گیاهی در طول دورۀ 2024 تا 2029 میلادی که تکنولوژی برای تولید و فراوری بهتر این محصول پیشرفت می یابد،  نرخ رشد بیشتری را در فروش به دست آورند. طبق برآوردها تا سال 2029 میلادی، پنیرهای گیاهی در ردۀ دومین محصول از تولیدات گیاهی پر طرفدار قرار خواهد گرفت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com