افزایش قیمت‌ مواد غذایی در آمار رسمی

افزایش قیمت‌ مواد غذایی در آمار رسمی
بانک مرکزی اولین گزارش خُرده فروشی مواد خوراکی در سال ۹۷ را منتشر کرد که طی آن قیمت خُرده فروشی ۶ گروه از جمله گوشت قرمز، برنج و لبنیات نسبت به ماه قبل از آن افزایش داشته اند.
بانک مرکزی خلاصه نتایج گزارش هفتگی قیمت خُرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران را در هفته منتهی به ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ اعلام کرد که براساس آن قیمت خُرده فروشی ۶ گروه لبنیات ۰.۶ درصد، برنج ۰.۳ درصد، سبزی‌های تازه ۳.۱ درصد، گوشت قرمز ۳.۰ درصد، گوشت مرغ ۲.۱ درصد و چای ۴.۹ درصد نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافته‌اند.
با این حال قیمت خُرده فروشی ۳ گروه تخم مرغ ۱۴.۷ درصد، حبوب ۰.۱ درصد و میوه‌های تازه ۸.۸ دصد نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافته و قیمت خُرده فروشی گروه‌های قند و شکر و روغن نباتی ثابت بوده‌اند. بانک مرکزی توضیح داد که در سه هفته اول سال جاری به دلیل تعطیلات نوروز قیمت گیری از منابع انجام نشده است.

لبنیات و تخم مرغ
در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات بهای پنیر پاستوریزه نسبت به هفته مشابه ماه قبل معادل ۵.۳ درصد افزایش داشت و قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. بهای تخم مرغ معادل ۱۴.۷ درصد کاهش یافت و شانه‌ای ۱۲۵ هزار تا ۱۷۰ هزار ریال فروش می‌رفت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ
در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند معادل ۳.۵ درصد، گوشت تازه گاو و گوساله ۱.۳ درصد و گوشت مرغ ۲.۱ درصد افزایش داشت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com