افزایش قیمت گوشت پس لرزه‌های برداشتن ارز ترجیحی است

افزایش قیمت گوشت پس لرزه‌های برداشتن ارز ترجیحی است
یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با بیان اینکه دامداری نیمه صنعتی در بهترین حالت ۳۰ درصد و دامداری‌های صنعتی ۷۰ درصد نهاده با ارز ترجیحی دریافت می‌کردند، گفت: بخشی از افزایش قیمت گوشت به مسئله حذف ارز ترجیحی برمی‌گردد.

علیرضا نظری درباره افزایش قیمت گوشت در بازار اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی تمهیدات لازم برای برگرداندن ثبات و تعادل قیمت در بازار را به‌کار گرفتند. تصمیمات در حوزه سیاست‌گذاری گرفته شده اما نتیجه نداشته است.

وزارت جهاد کشاورزی بازوهای نظارتی‌اش را تقویت کند
این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم گفت: آنچه بیش از پیش باید مد نظر قرار بگیرد، اقدامات نظارتی بر بازار است. از آنجا که نظارت بر محصولات کشاورزی هم به وزارت جهاد واگذار شده است، این وزارت خانه باید بازوهای نظارتی خود را تقویت کند. 

ارز ترجیحی به دست تولیدکننده نمی‌رسد / راهکار مهار افزایش قیمت کالا‌های اساسی
حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و یارانه جدید برای مردم
نماینده مردم خمین در مجلس بخشی از افزایش قیمت گوشت را به مسئله حذف ارز ترجیحی مرتبط دانست و گفت: حذف ارز ترجیحی و عرضه نهاده‌های دامی به قیمت ارز نیمایی، بعضی شرکت‌ها را نگران کرده است. به همین خاطر بعضی معتقدند که گرانی‌های اخیر، پس لرزه‌های برداشتن ارز ترجیحی است. امیدوارم دستگاه‌های سیاست‌گذار اقدامات مد نظر را تسریع کنند تا به حالت طبیعی برگردیم.

دامدار نیمه صنعتی ۳۰ و صنعتی ۷۰ درصد نهاده با ارز ترجیحی دریافت می‌کرد
نظری در پایان در پاسخ به این پرسش که حذف ارز ترجیحی چه قدر در گرانی‌ها تاثیر دارد، گفت: در هر کالا متفاوت است. مثلا در دامداری نیمه صنعتی در بهترین حالت ۳۰ درصد نهاده با ارز ترجیحی و دامداری‌های صنعتی ۷۰ درصد نهاده با ارز ترجیحی دریافت می‌کردند. اینکه بگوییم حذف ارز ترجیحی به طور کلی چه قدر بر گرانی‌ها تاثیر دارد، نیازمند تحلیل‌های آماری قوی است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com