افزایش قیمت گوشت سفید در قطب تولید مرغ لرستان

افزایش قیمت گوشت سفید در قطب تولید مرغ لرستان
در حالی قیمت گوشت قرمز و مرغ در بروجرد روند افزایشی داشته است که رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد با یادآوری اینکه این شهرستان قطب بزرگ تولید مرغ غرب کشور است، معتقد است که باید دلایل افزایش قیمت‌ها را در بازار جستجو کرد.
طی هفته‌های اخیر افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ درشهرستان بروجرد موجب گلایه‌های مردم از وضعیت موجود شده است به طوریکه برخی از شهروندان استمرار این روند در آستانه تعطیلات نوروزی و بازار پایان سال را نگران‌کننده می‌دانند.
یک شهروند بروجردی با ابراز نارضایتی از نابسامانی قیمت گوشت مرغ اظهار داشت: این افزایش قیمت مشکلات زیادی را برای اقشار محروم و کم درآمد این شهرستان ایجاد کرده است.
وی معتقد است که برخی فروشندگان گوشت مرغ خودسرانه اقدام به تعیین نرخ برای این کالا می کنند و راهکار مقابله با افزایش بی رویه قیمت ها در این زمینه شدت بخشیدن به نظارت از سوی دستگاههای متولی امر است.
شهروند دیگری با یادآوری اینکه در ایام پایانی سال کوچکترین افزایش قیمت از سوی فروشندگان می تواند به تلاطم در بازار گوشت مرغ و قرمز منجر شود از مسئولان می خواهد از ابتدا جلوی گرانفروشی ها را بگیرند.
وی ادامه می دهد: اگر از امروز به فکر مقابله با این سودجویی ها نبود چند هفته دیگر قیمت ها آنقدر بالا رفته که پایین آوردن آنها کار مشکلی خواهد بود واین امر تامین برخی اقلام در بازار شب عید را با مشکل مواجه خواهد کرد.
و اما افزایش قیمت مرغ در بروجرد در حالیست که رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد با اطمینان دادن نسبت به تولید کافی مرغ در بروجرد از مسئولان می خواهد به دنبال پیدا کردن علت گرانیها نه در مراکز تولید که در مراکز عرضه باشد کشت.
رضا امینی صبح جمعه در جلسه ستاد تنطیم بازار در محل فرمانداری ویژه بروجرد افزود: بروجرد یکی از قطبهای تامین مرغ غرب کشور بوده و بزرگترین تامین کننده گوشت سفید در استان است.
وی تصریح کرد: امسال ظرفیت تولید مرغ در بروجرد از 10 هزار تن به 14 هزارتن رسیده است.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد افزود: همچنین با جذب تسهیلات و اجرای طرح توسعه بخش کشاورزی ظرفیت تولید مرغ در بروجرد 40 درصد افزایش داشته است.
امینی ادامه داد: در حال حاضر 170 واحد مرغداری در سطح شهرستان وجود دارد که با این ظرفیت توانسته ایم مرغ سایر شهرهای استان و دیگر استانهای همجوار را تامین کنیم.
وی افزود: در شب عید ظرفیت تولید مرغ در بروجرد به 15 هزار تن می رسد که در این خصوص کمبودی نخواهیم داشت و حتی به دیگر مناطق نیز صادر خواهیم کرد.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد با توجه به تولید بالای مرغ از قیمت بالای آن در بروجرد انتقاد کرد و اظهار داشت: در حال حاضر هیچگونه کمبودی در زمینه تامین سوخت کشتارگاههای مرغ را نداریم و در دو ماهه گذشته نیز افزایشی در قیمت نهاده ها نداشته بلکه کاهش هم داشته ایم.
وی افزود: همچنین افت جوجه ریزی در مرغداریهای بروجرد را نداریم اما همچنان قیمت مرغ بالا بوده که باید در این زمینه برنامه ریزی صورت بگیرد.
امینی تصریح کرد: متاسفانه تغییر قیمت مرغ بعد از تولید و در زمان عرضه در بازار اتفاق می افتد که باید عوامل افزایش قیمتها در بازار مصرف آنالیز شود.
مهدی شریف طبع رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد با تایید بالا رفتن قیمت گوشت قرمز در بروجرد از افزایش نظارت ها در این ایام خبر داده و به مردم اطمینان داده است که تلاش خود را برای ساماندهی بازار مرغ و گوشت انجام خواهند داد.
به هر روی باید منتظر ماند و دید که آیا افزایش قیمت مرغ و گوشت قرمز در ایام پایانی سال در بروجرد کنترل و تنظیم می شود و یا باید منتظر تلاطم در بازار گوشت بروجرد در روزهای پایانی سال بود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com