افزایش قیمت نهادی‌های دامی سبب کاهش جوجه ریزی در کرمان شد

افزایش قیمت نهادی‌های دامی سبب کاهش جوجه ریزی در کرمان شد
مدیرکل پشتیبانی امور دام کرمان با بیان اینکه برنامه‌ای برای ذخیره‌سازی مرغ منجمد داریم که ۲۰۰تن خرید مرغ افزایش یابد گفت: افزایش ۷۰ درصدی قیمت نهاده‌های دامی در یکی دوماه گذشته سبب کاهش جوجه‌ ‌ریزی در مرغ‌داری‌های کرمان شده است.
مهدی بنی‌اسدی در کرمان اظهار کرد: ذخیره مرغ منجمد استان در حد مطلوبی است و برای شب عید نیز برنامه‌ای برای ذخیره‌سازی مرغ منجمد داریم که 200تن خرید مرغ افزایش یافته است.
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمان به افزایش قیمت نهاده‌های دامی اشاره کرد و افزود: افزایش 70 درصدی قیمت نهاده‌های دامی در یکی دوماه گذشته  سبب کاهش جوجه‌ ‌یزی در مرغ‌داری‌های کرمان شده است.
بنی‌اسدی بیان کرد: اگر می‌خواهیم مشکل مرغ‌داران استان را حل کنیم، باید اول مشکل سرمایه در گردش آنان را برطرف کنیم تا بتوانند در این عرصه سرمایه‌گذاری کنند.
وی افزود: دولت برای حمایت بیشتر از مرغ‌داران باید مانند گذشته نهاده‌های دامی را به صورت مدت‌دار در اختیار آنان قرار دهد.
 مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمان، خاطرنشان کرد: یکی از دلخوشی‌های مرغ‌داران، جوجه‌ریزی برای شب عید به بهانه درصد ناچیز افزایش قیمت است، در نتیجه با کاهش مرغ مواجه نمی‌شویم، اما باید با حمایت از مرغ‌دار قیمت را نیز مدیریت کنیم.
بنی‌اسدی با اشاره به اینکه سال قبل تصمیم منطقی برای حمایت از مرغ‌دار گرفته نشد، گفت: نتیجه این مسئله خروج مرغ در شب عید از استان و کمبود مرغ در کرمان بود.
وی افزود: متاسفانه در سال گذشته قیمت مرغ کرمان با دیگر استان‌ها متفاوت بود که برخی مرغ‌داران از این فرصت برای خروج مرغ از کرمان استفاده کردند.
بنی‌اسدی خاطرنشان کرد: اگر در استان کرمان حدود 10هزار تن نهاده دامی در اختیار مرغ داران قرار گیرد، هیچ مشکلی برای خروج مرغ در شب عید نداریم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com