افزایش قیمت شیر، به نام دامدار اما به کام کیست؟

افزایش قیمت شیر، به نام دامدار اما به کام کیست؟
محمدرضا اسماعیلی مدیر عامل اتحادیه سراسری فرآورده های لبنی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت شیر دردی از دامداران درمان نمی کند، گفت: با توجه به آلودگی های محیطی انتظار می رفت که مصرف بالا رود، و صنایع بسترسازی های بسیاری کردند اما سرانه مصرف مردم بالاتر نرفت و سرانه مصرف پایین تر آمد.
سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ابلاغیه ای اعلام کرد: همه کارخانه های لبنی در قبال افزایش یکصد تومانی خرید شیر از دامداران می توانند از اول دی ماه قیمت فرآورده های لبنی پرمصرف شیر، ماست و پنیر را تا 6 درصد افزایش دهند. البته پیشتر هم قرار بود کارخانه های لبنی ، شیر را از دامدار 1440 تومان بخرند اما هیچ وقت محقق نشد. مهندس حسین نعمتی رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی دامداران ایران، در برنامه پیشخوان شبکه خبر رایزنی ها درباره موضع اتحادیه درباره افزایش قیمت شیر و رایزنی های انجام شده با دامداران گفت: چند سالی است که بر اساس مصوبه قیمت شیر از دامداران 1440اعلام شد ولی این قیمت عملی نشد و از دامدار به کمتر از این قیمت خریداری شد و دامدار مجبور است که شیر را بفروشد اگرچه به قیمت پایین چون شیر یک محصول فاسد شدنی است و در عمل دامدار است که ضرر می کند.
نعمتی درباره قیمت گذاری 1440 تومانی خرید شیر از دامدار نیز گفت: قبلا بحث شده بود ولی هیچ وقت به این قیمت شیر از دامدار خریداری نشد. او گفت: افزایش قیمت خرید شیر تقاضا را کاهش می دهد  که به ضرر دامدار است. نعمتی در ادامه افزود: باید از دامدار حمایت شود تا تقاضا پایین نیاید ولی افزایش قیمت به سود دامدار نیست.
محمدرضا اسماعیلی مدیر عامل اتحادیه سراسری فرآورده های لبنی، نیز در ارتباط تلفنی درباره نظر اتحادیه درباره افزایش 6 درصدی قیمت شیر گفت: چون دامداران در این باره متضرر می شوند باید به نفع دامدار کار کرد. او افزود: باید کاری کنیم که تقاضا بالا رود و افزایش قیمت شیر دردی از دامدار درمان نمی کند، اگر تقاضا بیشتر شود تولید دامداران نیز بیشتر می شود و دامداران هم به خواسته خود می رسند. اسماعیلی گفت: با افزایش قیمت و گرفتن پول از مردم نتیجه خوبی نخواهیم گرفت چون میزان تقاضا کاهش می یابد.
محمدیان معاون سازمان حمایت از مصرف کنندگان، گفت: یک سال و نیم است که دامداران منتظر مصوبه بودند و میزان تولید به خاطر عدم سود کافی درحال کاهش بود و ما نباید وارد کننده شیر خام باشیم. او گفت: در جلسات مختلفی که صورت گرفت دامداران و دست اندرکاران نیز حضور داشتند و در آخرین جلسه با حضور آقای باکری رئیس اتحادیه دامداران افزایش قیمت به اطلاع دامدارن نیز رسید و مخالفتی نبوده است و اتحادیه دامداران نیز پیگیر جلسات و مکاتبات انجام شده با مجلس و دولت بوده است.
محمدیان، درباره ارتباط افزایش قیمت شیر و محصولات لبنی ومصرف کننده نیز گفت: افزایش قیمت محصولات مربوط به سال 93 است. قیمت شیر خام نیز تاکنون افزایش نداشته است و بر اساس کیفیت شیر قرار است شیر خریداری شود. او افزود: تاکنون شیر از دامدار به قیمت 1200 تومان خریداری شده است و قرار است که 100 تومان به این قیمت اضافه شود که کارخانه ها از دامدار شیر را خریداری کنند و بعد روی محصولات لبنی 6 درصد افزایش قیمت را اعمال کنند. او در ادامه درباره اینکه چرا سال قبل این مصوبه عملی نشد گفت: سال قبل گفته شد که بازار کشش افزایش قیمت را ندارد.{tor_sutitle}مدیر عامل اتحادیه سراسری فرآورده های لبنی: فزایش قیمت شیر دردی از دامدار درمان نمی کند، باید کاری کنیم که تقاضا بالا رود{/tor_sutitle}
 ملاصالحی رئیس مرکز اصلاح نژاد دام با بیان اینکه امیدواریم صدمات تولید با این افزایش جبران شود گفت: دولت در سال گذشته و ابتدای سال جدید معادل 505 میلیارد تومان یارانه پرداخته کرده است و با صدور اجازه برای افزایش 15 درصدی قیمت لبنیات انتظار می رود که بازار تعادل خود را پیدا کند. ملاصالحی  افزود: بعد از اینکه دولت اجازه داد کارخانجات قیمت فرآورده ها را افزایش دهند، دیگر ضرورتی ندید که به دامداران یارانه پرداخت کند.
در ادامه برنامه نعمتی رئیس هیات مدیره اتحادیه شرکت های تعاونی کشاورزی دامداران ایران با رد دریافت یارانه دولت گفت: از کل 30 ماه فقط 7 یارانه پرداخت شده است و این پرداخت مشکل دامداران را مرتفع نکرد.
محمدرضا اسماعیلی مدیر عامل اتحادیه سراسری فرآورده های لبنی نیز گفت: با توجه به آلودگی های محیطی انتظار می رفت که مصرف بالا رود، و صنایع بسترسازی های بسیاری کردند اما سرانه مصرف مردم بالاتر نرفت و سرانه مصرف پایین تر آمد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com