افزایش قیمت شیر این‌بار به زیان تولید و مصرف‌کننده نیست

افزایش قیمت شیر این‌بار به زیان تولید و مصرف‌کننده نیست
با اعلام خریداری شیر توسط کارخانه‌های صنایع لبنی به قیمت یک‌هزار و 300 تومان از دامداران، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان ضرر نمی‌کنند.
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی امروز با اعلام این خبر گفت: دستورالعمل نحوه اختصاص یارانه سه‌هزار میلیارد ریالی دولت به دامداران، هفته گذشته ابلاغ شد.
حسن رکنی افزود: بر اساس این دستورالعمل مقرر شد که دولت مابه‌التفاوت 200 تومانی برای هر کیلوگرم شیر به کارخانه‌های لبنی که شیر را تحویل می‌گیرند، برای پرداخت به دامداران اختصاص دهد.
وی خاطرنشان کرد: بدین ترتیب کارخانه‌های صنایع لبنی هر کیلوگرم شیر خام را به قیمت یک‌هزار و 300 تومان از دامداری‌ها خریداری می‌کنند.
رکنی پیش‌بینی کرد؛ در راستای این تصمیم تولید پایدارتر شود و مشکلات اقتصادی دامداران نیز مرتفع شود.
وی یادآور شد: افزایش قیمت شیر خام متوجه مصرف‌کنندگان نخواهد شد و از آنجا که اضافه این مبلغ از طریق دولت پرداخت می‌شود، بنابراین هیچ شرکت لبنی اجازه افزایش قیمت را ندارد
رکنی تصریح کرد: پیش از این قیمت هر کیلوگرم شیر خام تحویل کارخانه‌ها، یک‌هزار و 110 تومان بود.
تعیین تکلیف انتقال شرکت پشتیبانی امور دام، هفته آینده
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی درباره واگذاری شرکت پشتیبانی امور دام به وزارت جهاد کشاورزی همزمان با اجرایی شدن قانون انتزاع یادآور شد: کلیات طرح انتقال شرکت پشتیبانی امور دام به وزارت جهاد کشاورزی هنوز تعیین تکلیف نشده است.
وی تأکید کرد: بر اساس آنچه که تصویب شده، انتقال این شرکت از وزارت بازرگانی به وزارت جهاد کشاورزی قطعی شده، اما نحوه فعالیت و مکان آن هنوز قطعی نشده است.
رکنی پیش‌بینی کرد که جایگاه شرکت پشتیبانی امور دام در معاونت مربوط به آن در وزارت جهاد کشاورزی باشد، اما باید منتظر بود که کلیات آن تعیین تکلیف شود.
وی اظهار داشت: تعیین تکلیف کاری شرکت پشتیبانی امور دام در وزارت جهاد کشاورزی تا هفته آینده انجام می‌شود.
گفتنی است، پس از توافق مسئولان وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت قرار بود که از نهم دی‌ماه سال جاری کلیه وظایف شرکت پشتیبانی امور دام مجدداً به وزارت جهاد کشاورزی بازگردانده شود که شنیده‌ها حاکی از آن است که این شرکت به وزارت جهاد کشاورزی برگردانده شده، اما هنوز جایگاه مشخصی برای آن پیش‌بینی نشده است که به گفته معاون امور دام، شاید بهترین مکان برای فعالیت این شرکت، معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی باشد.
لازم به ذکر است، حدود 18 وظیفه بر عهده شرکت پشتیبانی امور دام است که از تهیه و تأمین علوفه تا بازاررسانی محصولات تولیدشده جزء آن است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com