افزایش قیمت خوراک تولید مرغ در آمریکا را کاهش داد

افزایش قیمت خوراک تولید مرغ در آمریکا را کاهش داد
بر اساس پیش‌بینی فائو، تولید مرغ در آمریکا بزرگترین تولیدکننده گوشت مرغ جهان به دلیل افزایش قیمت خوراک، با کاهش یک درصدی به 16.3 میلیون تن می‌رسد.
سازمان خواروبار ملل متحد پیش‌بینی کرده است، در سال 2013 تولید جهانی گوشت مرغ با افزایش یک درصدی به رکورد 83.5 میلیون تن برسد.
بر اساس گزارش، فائو تقاضا برای پروتئین حیوانی به ویژه در کشورهای برزیل و هند باعث افزایش رقابت در تعیین قیمت گوشت مرغ خواهد شد.
قیمت بالای خوراک طیور در چند سال اخیر باعث کاهش حاشیه سود تولیدکنندگان شده است و تولید کنندگان بزرگ با صرفه‌جویی در هزینه‌ها سعی در حفظ حاشیه سود خود داشته‌اند.
افزایش درآمد و افزایش جمعیت با درآمد متوسط و در نتیجه افزایش تقاضا برای پروتئین با منشأ حیوانی باعث افزایش تولید در کشورهای چین، هند و برزیل خواهد شد.
به گزارش فائو، با افزایش تقاضا برای پروتئین حیوانی در کشور چین پیش‌بینی می‌شود، تولید این کشور با 3 درصد افزایش به 14.1 میلیون تن برسد.
هر چند به دلیل قیمت بالای خوراک احتمالاً این نرخ رشد تعدیل شود، علیرغم اینکه تولیدکنندگان متمایل به خوراک‌های با قیمت پایین‌تر شده‌اند.
همچنین در کشور برزیل پیش‌بینی می‌شود. تولید پروتئین حیوانی با 2 درصد افزایش به 13 میلیون تن برسد. تولید در این کشور با افزایش تقاضا و فراوانی خوراک حمایت می‌شود.
همچنین حمایت‌های دولتی در این کشور ممکن است، باعث کاهش قیمت خوراک در برزیل شود.
فائو پیش‌بینی کرده است، تولید پروتئین حیوانی در کشور هند با 2 درصد افزایش به 13 میلیون تن برسد.
تولید در این کشور با افزایش تقاضا و فراوانی خوراک حمایت می‌شود.
همچنین حمایت‌های دولتی در این کشور ممکن است، باعث کاهش قیمت خوراک در برزیل شود و نیز پیش‌بینی شده است، تولید گوشت مرغ در کشور هند با 8 درصد افزایش به 3.4 میلیون تن برسد، با وجود همه‌گیری آنفلوانزای طیور در سال گذشته میزان تولید این کشور به دلیل افزایش مصرف داخلی، تغییرات فرهنگی و ذائقه‌ای و منابع کافی خوراک دام، در حال رشد است.
بر اساس این گزارش پیش‌بینی می‌شود، با بهره‌برداری از امکانات بیشتر و جدیدتر تولید گوشت مرغ در کشور روسیه با 4 درصد افزایش به 2.9 میلیون تن برسد.
دولت این کشور با برنامه‌هایی مانند کاهش قیمت رو به افزایش خوراک دام و حمایت از ساخت مزارع جدید پرورش طیور در حال کمک به این صنعت است.
در اتحادیه اروپا نیز با وجودی که مصرف‌کنندگان در حال جایگزینی گوشت مرغ با گوشت قرمز هستند، پیش‌بینی می‌شود تولید گوشت مرغ در این اتحادیه با یک درصد افزایش به 9.6 میلیون تن برسد.
تولید در اکثر کشورهای اتحادیه اروپا به جز فرانسه افزایش خواهد یافت، جایی که صنعت پس از ورشکستگی شرکت Doux، که بزرگترین صادر کننده گوشت مرغ در اتحادیه اروپا بوده در حال بازسازی است.
بر اساس گزارش فائو در کشورهای آرژانتین و ترکیه نیز به ترتیب 4 و یک درصد افزایش پیش‌بینی می‌شود که در نتیجه تولید به 2 و 1.7 میلیون تن خواهد رسید.
تولید در این کشورها با افزایش تولید داخلی و افزایش تقاضای خارجی حمایت می‌شود.
آرژانتین با کمک‌های دولتی، منابع فراوان خوراک طیور و صنعت یکپارچه عمودی و کارآمد به رشد خود ادامه می‌دهد. تولید گوشت مرغ ترکیه برای پاسخ به تقاضای رو به افزایش خاورمیانه به گوشت مرغ و کمبود داخلی گوشت قرمز افزایش خواهد یافت.
بر اساس پیش بینی فائو در ایالات متحده آمریکا بزرگترین تولید کننده گوشت مرغ جهان به دلیل افزایش قیمت خوراک و در نتیجه کاهش حاشیه سود با کاهش 1 درصدی به 16.3 میلیون تن برسد.
در کشور تایلند نیز تولید گوشت مرغ در این کشور با کاهش 6 درصدی به 1.5 میلیون تن برسد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com