افزایش قیمت تخم‌مرغ تبعات اتفاقات سال گذشته است

افزایش قیمت تخم‌مرغ تبعات اتفاقات سال گذشته است
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار میهن گفت: توزیع نهادها از مبدأ به‌دست مصرف‌کننده به‌راحتی انجام می‌شود، ولی تأمین نهاده در حال حاضر مشکل دارد طی سه ماه گذشته فقط یکبار ذرت به گله‌های ما داده‌شده است و این در صورتی بوده که فقط ۴۰ درصد از ذرت را دریافت کرده‌ایم.

حمید کاشانی ، در خصوص وضعیت بازار تخم‌مرغ و افزایش قیمت تخم‌مرغ، گفت: در حال حاضر تبعات قیمت تخم‌مرغ به علت اتفاقات یک سال قبل است و طی یک سال گذشته به هشدار‌هایی که به دولت قبل داده شد توجهی نکردند و بازار را به‌صورت دستوری،  غیرواقعی و غیر کارشناسی مدیریت کردند تا به دولت بعدی انتقال پیدا کند.

وی افزود: در بحث اصلاح قیمت، حمایت از تولیدکننده، حذف شدن گله‌ها و دیر آمدن مرغ اجداد به حرف‌های کارشناسی توجهی نکردند و باعث شد این اتفاقات رقم بخورد در حال حاضر قیمت تخم‌مرغ با افزایش مواجه شده، ولی طی دو هفته گذشته اتفاق خوبی رخ‌داده است و در وزارت جهاد کشاورزی با حضور وزیر جدید دستور اصلاح قیمت و بازنگری داده‌شده است تا قیمت واقعی بعد از یک سال اعلام شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار میهن گفت: به علت اینکه سال گذشته مرغ اجداد و مرغ‌های مادر مقداری دیر آمدند بحث تولک را پیشنهاد دادیم که روزانه ۱۰ میلیون مرغ رابه برای تولک بری آماده کرده‌ایم از هفته‌های آینده روزانه ۵۰۰ تن تولید کامل به بازار تزریق می‌شود و جای نگرانی در بحث تخم‌مرغ نداریم، ولی ممکن است به علت زمانی که می‌برد طی یک هفته به بازار ورود پیدا کنیم تا تعادل در بازار برقرار باشد.

وی در خصوص توزیع نهاده‌ها توسط سامانه بازارگاه گفت: سامانه بازارگاه بهترین خدمات‌رسانی بوده که به صنعت تولید کشور شده است به علت اینکه صنعت تولید با سامانه بازارگاه شفاف و نظارت‌پذیر شده است همچنین قابل رصد بوده و به‌راحتی کنترل می‌شود.

کاشانی بیان کرد: توزیع نهاد‌ها از مبدأ به‌دست مصرف‌کننده به‌راحتی انجام می‌شود، ولی سامانه بازارگاه فتوسنتز نمی‌کند که بار تولید کند و تأمین در حال حاضر مشکل دارد طی سه ماه گذشته فقط یکبار ذرت به گله‌های ما داده‌شده است و این در صورتی بوده که فقط ۴۰ درصد از ذرت را دریافت کرده‌ایم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار میهن گفت: با این‌ وجود قول داده‌اند که طی هفته‌های آینده این مشکل برطرف شود، ولی نبود نهاده و ذرت برای گله‌های تخم‌گذار و مادر تخم‌گذار تبعات جدی دارد امیدواریم زودتر برطرف شود که به زیان مصرف‌کننده و تولیدکننده نباشد.

وی اظهار کرد: از دولت جدید خواستار این هستیم که رویه دولت قبل را پیش نگیرد و به بحث‌های کارشناسی اهمیت ویژه بدهد تا دچار این کاهش و افزایش آسانسوری در بازار نشویم
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com