افزایش قیمت تخم مرغ با کاهش قیمت نهاده های دامی!

افزایش قیمت تخم مرغ با کاهش قیمت نهاده های دامی!
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه قیمت تخم مرغ در حال حاضر کیلویی ۲۵۸۰ تومان است ، افزود: از روز پنج شنبه تاکنون ۸۷ تومان به بهای این محصول افزوده شده است.
ناصر نبی پور با اشاره به اینکه شروع مجدد صادرات یکی از دلایل این امر است، اضافه کرد: همچنین مرغداران درحال فرستادن مرغ های پیر خود به کشتارگاه هستند. نبی پور ادامه داد: با وجود این تولیدکنندگان کالای خود را ۱۷۰۰ تومان زیر قیمت عرضه می کنند.
چراکه دولت قیمت تضمینی تخم مرغ را ۴۳۵۰تومان اعلام کرده و ما آن را ۲۵۸۰ تومان عرضه می کنیم.
نهاده‌ها ارزان شد
نبی پور با اشاره به اینکه طی یک هفته اخیر بهای نهاده ها در بازار آزاد کاهش یافته است، اضافه کرد: در حال حاضر قیمت ذرت بین ۹۳۲ تا ۱۰۵۰ تومان است در حالی که قبلا بهای آن به۱۱۰۰ تومان می رسید.
وی با بیان اینکه سویا نیز ۱۰۰ تومان ارزان شده، گفت: ما از دولت درخواست نهاده کردیم و شرکت پشتیبانی امور دام بالعکس دولت گذشته با توزیع نهاده سبب شکسته شدن قیمت آنها شد. نبی پور تاکید کرد: به اعتقاد بنده که همیشه منتقد دولت بودم بالا بودن بهای نهاده ها تقصیر دولت نیست و مقصر این امر، ما تولیدکنندگان هستیم که مرغ‌های پیر( بالای ۱۸ ماه) را به خیال گران‌تر شدن نگه داشته و به کشتارگاه نمی فرستیم.
وی تصریح کرد: امکان کاهش قیمت سویا بیش از این بعید است چراکه بهای آن در بازارهای جهانی نیز بالا است اما در مورد ذرت احتمال ارزان تر شدن آن وجود دارد.

 
نظرات شما
  •  

    kamran.moghaddam گفت : ۹۳/۰۲/۳۰

    خوب خدا رو شکر حداقل معلوم شد مشکل تولید کننده بدبخت می باشد.نه مسئولین با کفایت.بنده خدا مسئولین چی میکشن از دست ما تولید کننده طمع کار که به خاطربهتر شدن شرایط طمع کار شدیم و با این قیمت های نازل نهاده و حمایت های بی شاعبه حضرات مرغ را بالای 18 ماه نگه داشتیم.خداوند از سر تقصیرات ما بگذرد که باعث رنجش خاطر حضرات شدیم.آمین

    پاسخ...
  •  

    اكبري گفت : ۹۳/۰۲/۳۱

    چرا اين افراد نادان رئيس هيت مديره ميشند كه بجاي حمايت از مرغداران وگفتن رانت خواري يك عده خواص كه باعث ضرر مرغداران مشوند ،پاچه خواري مي كنند .

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com