افزایش قیمت تخم مرغ ادامه دارد

افزایش قیمت تخم مرغ ادامه دارد
در روزهای اخیر قیمت تخم مرغ هر روز افزایش می یابد. این در حالی است که گوشت مرغ هیچ افزایش قیمتی نداشته است.
به نقل از شبنم همدان تخم مرغ مصرف روزانه همه خانوارهای ایرانی است و در انواع غذاهای ایرانی به کار می رود. در مورد اقشار کم درآمد نیز تخم مرغ یک وعده غذایی نسبتاً کامل اما ارزان قیمت محسوب می شود.
در روزهای اخیر بازار تخم با بی ثباتی عجیبی مواجه شده است و هر روز شاهد افزایش قیمت تخم مرغ هستیم. مشتریانی که روزانه تخم مرغ خریداری می کنند از این سیر صعودی عجیب  تخم مرغ حیرت زده شده اند و اعتراض آنها به فروشندگان راه به جایی نمی برد.
یکی از مشتریان می گوید: تا دو هفته پیش تخم مرغ را  دانه ای 350 تومان می خریدیم اما امروز باید 600 تومان برای یک دانه تخم مرغ متوسط پول بدهیم و این واقعا قدرت خرید ما را پایین می آورد. تخم مرغ از شانه ای 11000 تومان به شانه ای 18000 تومان رسیده است و هیچ کس پاسخگو نیست.
صادرات علت اصلی گرانی تخم مرغ
در مورد گرانی و نوسان قیمت ها در بازار تخم مرغ  گفتگویی با عمده فروشان تخم مرغ انجام دادیم . بیشتر عمده فروشان راسته حسین خانی همدان علت  نوسان قیمت  تخم مرغ را   صادرات تخم مرغ به کشور عراق عنوان کردند.
برای یافتن پاسخ صحیح گفتگویی با حاتم جهانگیری مدیر بازرسی اصناف انجام دادیم .
جهانگیری اظهار داشت :قیمت مرغ و تخم مرغ هیچ گونه ارتباطی با یکدیگر ندارد
مدیر بازرسی اصناف همدان: در بازار هیچ گونه مرغ ارگانیکی وجود ندارد و تبلیغات فقط برای جذب مشتری است
جهانگیری در خصوص تفاوت انواع گوشت مرغ موجود در بازار تصریح داشت : اینکه اکثر فروشندگان عنوان می کنند بِرند مرغ سبز; ارگانیک و بدون مصرف انتی بیوتیک است مساله ای کاملا کذب است و در بازار هیچ گونه مرغ ارگانیک ,بدون مصرف انتی بیوتیک توزیع نمی شود .
مدیر بازرسی اصناف در ارتباط با علت  تفاوت قیمت گوشت مرغ موجود در بازار اشاره داشت: علت تفاوت قیمت  بعضی از برندها همچون هما و مهاباد این است که  از استان های دیگر وارد استان همدان می شوند و افزایش قیمتی هم که دارند ناشی از هزینه حمل و نقل و تلفات مرغ زنده است. قیمت گوشت مرغ از استانی به استان دیگر متغیر است و این ناشی از میزان تلفات مرغ زنده در آن استان  است .
جهانگیری در ارتباط با نوسان قیمت تخم مرغ اشاره داشت :علت نوسان قیمت تخم مرغ کاهش عرضه و افزایش تقاضا می باشد .
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com