افزایش قیمت برخی محصولات لبنی در بازار

افزایش قیمت برخی محصولات لبنی در بازار
در حالی که پیش از این قرار بود تا آخر سال جاری قیمت لبنیات افزایشی نداشته باشد و حتی رئیس‌جمهور هم به این موضوع تاکید کرده بود، اما قیمت برخی محصولات لبنی در بازار افزایش یافته است.
طی چند روز گذشته قیمت خامه 100 تومان افزایش یافته و خامه  100 گرمی که پیش از این 1000 تومان به فروش می‌رسید، قیمت 1100 تومان روی آن درج شده است.
همچنین شیر تتراپک یک لیتری نیز با 100 تومان افزایش به قیمت 2500 تومان عرضه می‌شود.
پیش از این شیر یک لیتری تتراپک، بسته به کارخانه سازنده 2300 و 2400 تومان عرضه می‌شد.
همچنین گزارش ها حاکی است قیمت شیر کیسه‌ای هم 100 تومان افزایش یافته و از 1000 تومان به 1100 تومان رسیده است.
شیر کاکائو پلاستیکی نیز با 150 تومان افزایش قیمت از 1250 تومان به 1400 تومان افزایش یافته است.
افزایش قیمت لبنیات با روش چراغ خاموش طی دو سال گذشته بارها و بارها از سوی کارخانه‌های لبنی تکرار شده و اتفاقا به نتیجه هم رسیده است، نه تنها سازمان‌های ناظر نظارتی نکرده‌اند، بلکه متخلفان نیز هیچ توبیخی نشدند، تنها بار این گرانی‌ها بر دوش مردم سنگینی کرد که با تورم 40 درصد مجبور بودند زندگی کنند.
طی دو سال گذشته بعد از اجرای هدفمندی یارانه‌ها کارخانه‌های لبنی بیش از 200 درصد قیمت‌ها را افزایش دادند که تنها بخش اندکی از این افزایش‌ها با مجوز سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان بود و بخش زیادی از آن به صورت خودسرانه بود که البته دولت هم به دلیل بدهی که به این کارخانه‌ها داشت در برابر خواسته‌های غیر منطقی آنها مقاومت نکرد.
و اکنون در حالی که برنامه‌های دولت برای کاهش تورم است و بر اساس برنامه‌ریزی تا آخر امسال باید به 35 درصد برسد و رئیس‌جمهور نیز صریحا به عدم افزایش قیمت لبنیات تاکید کرده است، اما کارخانه‌های لبنی همچنان روش گذشته را برای به دست آوردن نتیجه چندمین باره به اجرا گذارده‌اند.
حال باید دید آیا دولت تدبیر و امید می‌تواند با تخلفات کارخانه‌های لبنی در افزایش خودسرانه قیمت لبنیات مقابله کند؟

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com