افزایش ظرفیت تولید مرغ سبز در هرمزگان

افزایش ظرفیت تولید مرغ سبز در هرمزگان
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: با اضافه شدن یک واحد 28 هزار قطعه‌ای به ظرفیت تولید مرغ سبز (مرغ بدون آنتی‌بیوتیک) میزان تولید این نوع مرغ در استان به هفت واحد با توان تولید 148 هزار قطعه افزایش یافته است.
ابراهیم طغرلی در نشستی درباره عملکرد حوزه تحت مدیریت خود اظهار کرد: در راستای افزایش تولید محصولات ارگانیک، سازمان جهادکشاورزی استان، از تولید کنندگان مرغ بدون آنتی بیوتیک حمایت لازم را خواهد داشت و بستر این سرمایه‌گذاری به خوبی فراهم است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: با اضافه شدن یک واحد 28 هزار قطعه‌ای به ظرفیت تولید مرغ سبز (مرغ بدون آنتی‌بیوتیک) میزان تولید این نوع مرغ در استان به هفت واحد با توان تولید 148 هزار قطعه افزایش یافته است.
وی اظهار امیدواری کرد: با تعیین و تثبیت نرخ مرغ گرم بدون آنتی بیوتیک، این محصول با حداقل تفاوت قیمت با سایر انواع مرغ گرم عرضه شود تا با یک صرفه معقول اقتصادی جایگاه مناسبی در سبد غذایی شهروندان پیدا کند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان میزان تولید مرغ گرم در استان را 5 میلیون و 200 هزار قطعه در هر دوره جوجه ریزی در 260 واحد فعال مرغداری اعلام کرد و گفت: با توجه به مصرف سرانه 18 کیلوگرم مرغ به ازای هر نفر در سال، استان هرمزگان در تامین نیاز خود به گوشت مرغ به استثنا ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، خودکفا است.
طغرلی ادامه داد: از مجموع 2 میلیون و 200 راس دام سبک و سنگین در استان هرمزگان 20 هزار نفر شتر، 135 هزار راس گاو و گوساله، 200 هزار راس گوسفند و یک میلیون و 850 هزار راس بز هستند.
این مقام مسئول مصرف سرانه گوشت قرمز را به ازای هر نفر در حدود 11 کیلو اعلام کرد و بیان داشت: در بخش تولید عسل نیز 73 نفر زنبودار با 12 هزار کلنی در سال 100 تن تولید عسل در استان تولید می‌کنند که به لحاظ مرغوبیت از کیفیت بالایی برخوردار است.
وی اضافه کرد: با توجه به مساعد بودن هوا در فصل زمستان، استان هرمزگان در شمار مناطق ویژه کشور جهت تولید عسل در ایام برف و یخبندان است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی هرمزگان همچنین با اشاره به طرح اصلاح نژاد دام روستایی در استان بیان داشت: در راستای طرح اصلاح نژاد یا بهبود وضعیت ژنتیکی، سال گذشته 255 راس دام سنگین با اعتباری افزون بر 340 میلیون ریال و 750 راس دام سبک با اعتبار 560 میلیون ریال در چهار شهرستان انجام شد که این برنامه در سال جاری نیز تداوم دارد.
طغرلی با اشاره به اینکه استان هرمزگان با 20 هزار نفر شتر دارای رده سوم جمعیتی این دام در سطح کشور است یادآور شد: استان هرمزگان با توجه به برخورداری از اقلیم مناسب، بستر خوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش دام خصوصا شتر است که می‌تواند در توسعه اقتصادی کشور نقش آفرین باشد.
وی همچنین از فراهم بودن شرایط پرورش شتر مرغ در استان خبر داد و گفت: به‌رغم این امکان در حال حاضر مزرعه انبوه تولید شتر مرغ در استان وجود ندارد که با توجه به حمایت‌های تسهیلاتی دولت در این بخش و همه بخش‌های پرورش دام، از متقاضیان دعوت به سرمایه‌گذاری داریم.
این مسئول در پایان گفت: نوع منحصر‌به‌فرد بز (تالی) که با نام هرمزگان شناخته می‌شود در کشورهای حاشیه خلیج فارس مورد علاقه خاص اعراب است که هم اکنون 800 هزار راس از این دام در استان وجود دارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com