افزایش صادرات مرغ به عراق با افتتاح کشتارگاه خط 2 خوزستان

افزایش صادرات مرغ  به عراق با افتتاح کشتارگاه خط 2 خوزستان
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان خوزستان گفت: به زودی با راه اندازی کشتارگاه صنعتی مجهز به خط 2 در استان خوزستان شاهد تحول خوبی در صنعت مرغداری کشور با افزایش صادرات به عراق خواهیم بود.
شهریار شایسته اظهار داشت: استان خوزستان به دلیل مرز مشترک با کشور عراق می تواند یکی از بهترین مراجع برای صادرات گوشت مرغ به این کشور باشد به همین جهت رایزنی های لازم با کشور عراق برای صادرات گوشت مرغ از این استان انجام شده و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
وی ادامه داد: مشکل کنونی استان خوزستان عدم وجود کشتارگاه صنعتی مجهز به خط 2 می باشد که با جلسات متعددی که با استانداری انجام شده تا 6-5 ماه آینده شاهد راه اندازی یکی از بزرگترین کشتارگاه ها از این نوع در خاورمیانه خواهیم بود.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان خوزستان تصریح کرد: در حال حاضر این استان تنها با 30 درصد ظرفیت واحدهای خود در حال تولید گوشت مرغ می باشد که با راه اندازی کشتارگاه خط 2 در چند ماه آینده می تواند این ظرفیت را تا 100 برابر افزایش داد.
شایسته افزود: همچنین با آغاز به کار این کشتارگاه استان خوزستان توانایی جذب و صادرات مرغ تولیدی سایر استان ها را نیز خواهد داشت.
به گفته وی صنعت مرغداری کشور با 30 اتحادیه استانی، 287 تعاونی شهرستانی، 24000 واحد مرغداری فعال، 240 کشتارگاه، 265 کارخانه خوراک دام و طیور و با حدود 1 میلیارد و 150 میلیون جوجه ریزی در سال و میزان تولید گوشت مرغ 2 میلیون 133 هزار تن، می تواند یکی از ظرفیت های با ارزش کشور برای صادرات و ارزی آوری باشد.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی استان خوزستان در پایان تاکید کرد: اگر دولت تمام تنظیم بازار گوشت مرغ کشور را به تشکل ها بسپارد این صنعت را از نابسامانی و کاهش قیمت نجات خواهند داد به شکلی که نفع مملکت و مرغداران باشد و نخواهد گذاشت بیش از این صنعت به نابودی و ورشکستگی برسد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com