افزایش صادرات فراورده های مرغداری از اوکراین به کشورهای مسلمان

افزایش صادرات فراورده های مرغداری از اوکراین به کشورهای مسلمان
اوکراین در سدد است تا با افزایش صادرات تولیدات مرغداری خود به کشورهای مسلمان ، خسارت ناشی از تحریمات روسیه را برطرف کند .  
صادرات به کشورهای مسلمان 43% مجموع صادرات اوکراین یا 80 هزار تن/سال را دربر می گیرد. به گزارش مرکز آمار و تحلیل این کشور ، در 7 ماه اول سال ، ارزش واردات مرغداری عراق – که از بزرگترین واردکنندگان این کشور محسوب می گردد - از اوکراین معادل 7 / 36 میلیون دلار بود که 28% مجموع صادرات مرغداری اوکراین را در بر می گیرد.
به گزارش وزارت کشاورزی این کشور، صادرات به کشورهای مسلمان در مقایسه با سال گذشته 15% رشد داشته و اگر به همین منوال ادامه داشته باشد تا سال 2020 میلادی به 120 هزار تن خواهد رسید. 
دو کمپانی بزرگ مرغداری اوکراین MHP و Agromars ، که مجموع تولیداتشان 75% بازار مرغداری اوکراین را در بر می گیرد خطوطی را به منظور تولید فراورده های حلال راه اندازی کرده اند.
پیش از این نیز کمپانی MHP تولیدات حلال خود را به بسیاری از کشورهای خلیج فارس مانند امارات متحدۀ عربی ، عمان ، یمن ، قطر ، کویت ، و بحرین صادر می کرده است. 
به دنبال تحریمات اخیر روسیه  صادرات تمامی فراورده های غذایی من جمله تولیدات مرغداری از اوکراین به روسیه ممنوع است . این در حالیست که صادرات این کشور به روسیه در سال گذشته به 1 میلیارد دلار می رسید.

 
نظرات شما
  •  

    حسن یزدی گفت : ۹۳/۰۷/۰۲

    این جاتو کشور ما باید مرغ وتخم مرغ تولیدکنندگان به ضررو قیمت پایین از مرغدار خریده بشه واجازه صادر داده نشه تا یک کشور نوپااروپای شرقی به همسایه ی بقل گوش ما صادرات بااین حجم بالا داشته باشه
    مسئولین ؟؟؟؟

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com