افزایش شدید قیمت گوشت مرغ در پاکستان

افزایش شدید قیمت گوشت مرغ در پاکستان
تولیدات مرغداری پاکستان شامل گوشت مرغ و تخم مرغ به ویژه در شهرهای اسلام آباد و راول پیندی شاهد افزایش شدید قیمت بودند.
بهای مرغ زنده در این شهرها به 190 روپیه / کیلوگرم رسیده و گوشت مرغ که ارزانترین منبع پروتئین به ویژه برای قشر فقیر بود اینک همانند گوشت گاو و گوسفند خارج از دسترس شده است. 
رئیس اتحادیۀ مرغداری پاکستان آقای احمد وسیم در رابطه با این موضوع گفت : مدت طولانیست که موج گرما کشور را در بر گرفته و باعث افزایش قیمت مرغ در کشور شده است. مرگ و میر بالای طیور به دنبال گرمای بیش از 40 درجه باعث به وجود آمدن شکاف میان عرضه و تقاضا شده است. 
وی اظهار امیدواری کرد که با بهتر شدن هوا در روزهای آتی و کمتر شدن شکاف ما بین عرضه و تقاضا، بهای گوشت مرغ در بازارها نیز کاهش می یابد. 
رئیس اتحادیۀ مرغداری افزود : در سال های اخیر شرایط بد آب و هوایی ، کمبود انرژی و افزایش نرخ داروهای طیور منجربه بروز آسیب و خسارت به صنعت مرغداری گشته است. پاکستان موقعیت صادرات "گوشت مرغ حلال" به جهان و به دست آوردن ارز خارجی فراوان را دارد. 
وی معتقد است که دولت بایستی با وضع ارزش افزوده برای صنعت مرغداری و رفع مالیات تجهیزات مدرن مرغداری از این صنعت حمایت کند.
پس از صنعت نساجی ، صنعت مرغداری پاکستان 700 میلیارد روپیه در بازار این کشور سهم دارد و نیازمند حمایت دولت در زمینۀ صادرات و رقابت با کشورهای همسایه است.    

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com