افزایش سرانه مصرف مرغ در کشور به 50 کیلوگرم ضروری است

افزایش سرانه مصرف مرغ در کشور به 50 کیلوگرم ضروری است
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کشور گفت: افزایش سرانه مصرف مرغ در کشور به 50 کیلوگرم ضروری است.
حسن رکنی در همایش ارتقا کمیت و کیفیت گوشت مرغ  تولیدی با توسعه زنجیره‌های تولید یکپارچه با اشاره به اینکه توسعه زنجیره‌های تولید موجب بالندگی و پیشرفت بخش کشاورزی خواهد شد، اظهار داشت: توسعه زنجیره‌های تولید هماهنگی و تعامل بین تمام بخش‌های کشاورزی و دامداری را به وجود خواهد آورد.
وی ادامه داد: 22 درصد از اقلیم‌های دنیا در شرایط کم‌آبی قرار دارند که این میزان 22 میلیون نفر را شامل می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کشور خاطرنشان کرد: 70درصد از بارندگی‌های دنیا در خارج از فصل رخ می‌دهد که از این میزان 30 درصد در مصارف کشاورزی  مورد استفاده قرار می‌گیرد.
رکنی تصریح کرد: حضور در بازارهای جهانی و صادرات گوشت مرغ با مدیریت متمرکز حلقه‌های موثر و تشکیل زنجیره‌های یکپارچه تولید فراهم خواهد بود.
وی ادامه داد: سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در افزایش تولید گوشت مرغ و ارتقاء کیفیت تولیدات بر حمایت از زنجیره‌های یکپارچه تولید و تقویت آنها استوار است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کشور ابراز کرد: ساماندهی مناسب حلقه‌های تولید گوشت مرغ از مزارع مرغ مادر تا مراکز توزیع و صادرات محصول فقط در قالب توسعه زنجیره‌های یکپارچه تولید امکان‌پذیر خواهد بود.
رکنی خاطرنشان کرد: ایجاد ارتباط مناسب و جلوگیری از رقابت ناسالم حلقه‌های مختلف تولید گوشت مرغ در قالب تقویت و توسعه زنجیره‌های یکپارچه تولید محقق می‌گردد.
وی با بیان اینکه کوتاه کردن طول دوره پرورش و تولید مرغ 42 روزه گامی موثر در استاندارد سازی توسعه و ارتقا کیفیت گوشت مرغ در کشور است، تأکید کرد: برای بالا بردن میزان صادرات طیور باید مرغ سایز تولید کنیم و در یک تاریخ مشخص مثلا پس از 33 روز مرغ را به کشتارگاه ببریم تا هم تولید بالا برود و هم مرغ استاندارد و با کیفیت تولید شود.
اصلاح ساختارهای مدیریتی واحدهای پرورشی، حفظ ذخایر ژنتیکی و اصلاح نژاد دام و طیور کشور، تغییر در ترکیب جمعیت دام‌ها به منظور کاهش جمعیت دام‌های کم بازده و افزایش دام‌های پر بازده، بهسازی و نوسازی جایگاه، تاسیسات، تجهیزات دامداری‌ها و مرغداری‌ها، تلاش در حفظ و توسعه سرمایه گذاری‌های موجود به منظور ارتقای بهره‌وری، ارتقای کیفیت علوفه‌های رایج و بهره‌برداری از منابع علوفه‌ای جدید، برنامه‌ریزی در تامین خوراک مورد نیاز جمعیت دام و طیور از طریق منابع داخلی، تلاش برای ارتقای سطح دانش فنی و تکنولوژی نوین صنعت خوراک دام و ماشین‌آلات مربوطه از طریق نوآوری‌های علمی و واردات توسط بخش‌های غیردولتی، تسهیلات بانکی، بیمه و سایر خدمات حمایتی سیاست‌های کلی بخش دام و طیور کشور است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com