افزایش خرید تخم مرغ عامل گرانی آن در استان مرکزی بود

افزایش خرید تخم مرغ عامل گرانی آن در استان مرکزی بود
معاون نظارت سازمان بازرگانی استان مرکزی گفت: افزایش تقاضا برای خرید تخم مرغ درمصارف مختلف از عوامل کمبود تخم مرغ در سطح استان است. 
کمال فدایی فروتن با این حال قیمت تخم مرغ در استان مرکزی نسبت به استانهای همجوار مناسب است افزود: با فرارسیدن ماه مبارک رمضان و تقاضا برای مصرف تخم مرغ در سطح استان افزایش داشته است.همچنین با افزایش دمای هوا تا حدودی از تولید تخم مرغ در سطح استان کاسته شده است و یکی از دلایل افزایش قیمت، کمبود تخم مرغ و افزایش تقاضا در این برهه از زمان است.
وی ادامه داد: سرانه مصرف تخم مرغ در سطح شهر اراک در حدود 5 تن در طول یک روز می باشد و با توجه به تزریق روزانه 10 تن تخم مرغ در شبکه های توزیع عمده و خرده فروشی؛همچنان با کمبود تخم مرغ در سطح شهر مواجه هستیم.
فروتن افزود: با توجه به تعامل سازمان بازرگانی و سازمان جهاد کشاورزی استان با تشکل ها و تولید کنندگان تخم مرغ در سطح استان ، تدابیری اتخاذ شده است که تخم مرغ نسبت به استان های همجوار با قیمت مناسبتری در اختیار مردم قرار گیرد.
وی گفت: در حال حاضر با عرضه تخم مرغ  در نمایشگاه های طرح ضیافت در سطح استان مناسب بودن قیمت این کالا در مقایسه با استان های همجوار محسوس و قابل مشاهده است و مناسب بودن قیمت تخم مرغ دراستان دلیلی بر افزایش تقاضا و کشش بازاربرای این کالا استد.
فروتن در پایان گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده دو برابر میزان مصرف در روزهای عادی وارد بازار استان شده و روزانه 10 تن تخم مرغ از طریق شبکه های توزیع با قیمت مصرف کننده بازای هر کیلوگرم 24000 ریال به دست مصرف کننده می رسد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com