افزایش جزیی قیمت تخم‌مرغ

افزایش جزیی قیمت تخم‌مرغ
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ‌ تخم‌گذار استان تهران قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ را بین 3650 تا 3700 تومان درب مرغداری عنوان کرد وگفت: کاهش تولید جوجه و حذف مرغ‌های چربی‌دار راه‌حل مشکل مازاد تولید است.
ناصر نبی پور میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ را بین 3650 تا 3700 تومان درب مرغداری عنوان کرد و افزود: صادرات و حذف مرغ‌های چربی‌دار سبب شده قمیت این کالا افزایش بسیار جزیی داشته باشد.
وی میزان صادرات تخم‌مرغ از 16 مهر تا اول آذرماه سال‌جاری را حدود 20 هزار تن دانست و گفت: صادرات به روسیه عملا امری نشدنی است چرا که هزینه حمل به این کشور بسیار گران و حداقل درهرکیلوگرم 1000 تومان است، علاوه بر این صادرات به  روسیه 25 درصد تعرفه دارد بنابراین اصلا نباید به این امر فکر کرد.
نبی پور تصریح کرد: صادرات تخم‌مرغ تا پایان سال نهایتا به 50 تا 60 هزار تن خواهد رسید و ما بیش از 100 هزار تن مازاد داریم.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ‌ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه برنامه‌ریزی مدون می‌تواند مشکل مازاد تولید را حل کند، گفت: باید تولید جوجه کاهش یابد و مرغ‌های پیر حذف شوند.
نبی‌ پور با اشاره به اینکه تولید 42 میلیون قطعه جوجه برای سال 94 پیش بینی شده است، افزود: این در حالیست که نیاز کشور 32میلیون قطعه جوجه است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com