افزایش تولید گوشت بوقلمون و کاهش قیمت

افزایش تولید گوشت بوقلمون و کاهش قیمت
عضو هیات مدیره تعاونی پرورش‌دهندگان بوقلمون از افزایش تولیدگوشت بوقلمون به 400 تن خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت گوشت بوقلمون 6200 تومان است که نسبت پارسال کاهش قیمت داشته است.
امیر خیرخواه با بیان این‌که ثابت ماندن قیمت فروش گوشت بوقلمون در برابر افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه‌های تولید برای پرورش‌دهندگان مقرون به صرفه نیست، اظهار کرد: قیمت گوشت بوقلمون در نیمی از سال با 15 درصد سود به نفع تولیدکنندگان و در نیمی دیگر به ضرر آن‌ها تمام می‌شود.
وی وضعیت تولید گوشت بوقلمون را نامطلوب دانست و گفت: برای بهبود شرایط تولید باید در ابتدای امر قیمت مواد اولیه را ثابت نگه داشت چراکه از این طریق می‌توان در کاهش قیمت گوشت بوقلمون و افزایش تقاضا تاثیر گذاشت.
خیرخواه با بیان این‌که پرورش‌دهندگان بوقلمون از تولید چندان راضی نیستند، اظهار کرد: اگر شرایط به گونه‌ای فراهم شود که سود تولیدکنندگان افزایش یابد قطعا تولید نیز افزایش پیدا می‌کند که در آن زمان می‌توان با صادرات این محصول درآمد خوبی را عاید کشور کرد.
عضو هیات مدیره تعاونی پرورش‌دهندگان بوقلمون با بیان این‌که گوشت تولید شده در ایران به هیچ کشوری صادر نمی‌شود، گفت: در حال حاضر مشکلات اقتصادی بسیاری برای تولید داخلی گوشت بوقلمون در ایران وجود دارد و تا زمانی که این مشکلات برطرف نشود نمی‌توان به فکر صادرات بود به همین دلیل باید راهکارهای ویژه‌ای در این زمینه اندیشید.
وی افزود:‌ در سال گذشته بیش از دو میلیون و 500 قطعه جوجه‌ریزی و 250 تن گوشت بوقلمون تولید شد و می‌توان پیش‌بینی کرد که امسال نیز حدود 400 تن تولید گوشت داشته باشیم.
خیرخواه با بیان این‌که بازار تولید و فروش گوشت بوقلمون در ماه رمضان نسبت به سایر ماه‌ها مطلوب‌تر است، گفت: ‌طبق روال هر سال جوجه‌ریزی از فصل بهار آغاز و پیش‌بینی می‌شود ماه رمضان امسال حدود 50 تن گوشت بوقلمون تولید و فروخته شود.

 
نظرات شما
  •  

    داود گفت : ۹۳/۰۱/۱۹

    سلام چرا واقعا کسی به فکر تولید کننده نیس چرا انقد دارید دروغ میگید به نظر بنده تا تو کشور ما انقد دزدی و دروغ هس همین اش و کاسه هس

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com