افزایش تولید گوشت با اعتبار 400 میلیارد تومانی

افزایش تولید گوشت با اعتبار 400 میلیارد تومانی
رییس سازمان امور عشایر از تصویب اعتبار حدود 400 میلیارد تومانی برای افزایش تولید گوشت دام‌های عشایری خبر داد و پیش‌بینی کرد: در صورت اختصاص این اعتبار تولید گوشت در جوامع عشایری حدود 30 هزار تن نسبت پارسال افزایش یابد.
کرمعلی غندالی اظهار کرد: سازمان امور عشایر موظف به ارائه‌ خدمت برای بهبود وضعیت معیشت اقتصادی و شاخص‌های اجتماعی و فرهنگی خانوار عشایری است که این سازمان یک دستگاه نظارتی است که در این زمینه به سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و در برخی موارد اجرای برنامه‌های مدون است.
وی افزود: در بودجه امسال تلاش بسیاری صورت گرفت و موفق شدیم سه بند از بودجه امسال را به جوامع عشایری اختصاص دهیم؛ به گونه‌ای که در یکی از بندهای این برنامه‌ی بودجه یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی برای تقویت زنجیره‌ تولید در افزایش تولید گوشت قرمز اختصاص پیدا کرد که حدود 400 میلیارد تومان می‌شود.
تولید 200 هزار تن گوشت قرمز در سال جاری
رییس سازمان امور عشایر با بیان این‌که این اعتبار در قالب تسهیلات ارزان‌ قیمت در اختیار عشایر قرار می‌گیرد، ادامه داد: اگر این اعتبار به صورت کامل در سال جاری تخصیص پیدا کند، پیش‌بینی می‌شود میزان تولید گوشت در جوامع عشایری که سالانه حدود 170 هزار تن است با افزایش حدود 25 درصدی به حدود 200 هزار تن د در سال جاری برسد.
غندالی اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های بسیاری صورت گرفته تا بتوان در سیاست‌گذاری‌های بلند‌مدت در زمینه‌ی بهبود ساماندهی اسکان و کوچ خانوار عشایری گام‌های موثری برداشته شود.
به گفته وی سند توسعه جوامع عشایری نیز تدوین و آماده شده است که اجرای آن با توجه به منابع مالی موجود در استان‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com