افزایش تولید و صادرات تخم‌مرغ در سال جاری

افزایش تولید و صادرات تخم‌مرغ در سال جاری
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار گفت: تا پایان امسال بیش از 980 هزار تن تخم مرغ تولید و حدود 60 هزار تن صادر می‌شود.
هدایت اصغری اظهار کرد: نوسانات قیمت خرید تخم‌مرغ از تولیدکنندگان و قیمت این محصول در بازار مصرف به ضرر مرغداران و مردم است که باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.
وی افزود: اگر شبکه‌های توزیع تخم‌مرغ که تنها بخشی از آن در اختیار اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار و تولیدکنندگان آن است گسترده‌تر شود می‌توان بازار این محصول را کنترل کرد چرا که در حال حاضر بازار خرده فروشی آن طور که باید تابع قیمت تعریف شده یکسانی نیست و هر کس به اندازه‌ای که فکر می‌کند درست است سود مورد نظر خود را به محصولش اضافه می‌کند.
هدایت گفت: از طرفی مصرف‌کنندگان در این بازار با نوسان، متضرر شده‌اند و از سوی دیگر قیمت خرید تخم‌مرغ از مرغداران به گونه‌ای بوده که آن‌ها همواره در پیچ و خم این نوسانات زیان کرده‌اند البته قیمت هر شانه تخم‌مرغ عرضه شده در شبکه‌های توزیع کنترل شده‌ای مانند سازمان میادین میوه و تره‌بار نوسانات چندانی نداشته است و از حدود 8500 تومان در ابتدای امسال به حدود 8900 تومان رسیده است.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار تاکید کرد:‌ اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار آمادگی دارند تا شبکه‌های توزیع خرده‌فروشی گسترده‌تری را برای کنترل بیشتر نوسانات قیمت این محصول در اختیار بگیرد.
به گفته اصغری هماهنگی و یکپارچه‌سازی شبکه‌های توزیع و بازار خرده فروشی محصولات کشاورزی از جمله تخم‌مرغ می‌تواند در ثبات قیمت این محصولات موثر باشد.
وی اظهار کرد: پیش از این پیش‌بینی می‌شد که حدود 960 تا 970 هزار تن تخم مرغ تولید شود اما درحال حاضر تولید این محصول در شرایط مطلوبی قرار داشته و به نظر می رسد تا پایان امسال بیش از 980 هزار تن تخم مرغ تولید شود.
مدیر عامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار با بیان این‌که از ابتدای امسال تاکنون 40 هزار تن تخم مرغ به کشورهای مختلف صادر شده است پیش بینی کرد تا سه ماهه آینده حدود 20 هزار تن تخم مرغ به میزان صادرات امسال اضافه شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com