افزایش تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک و گوشت بوقلمون

افزایش تولید مرغ بدون آنتی‌بیوتیک و گوشت بوقلمون
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت:از ابتدای امسال تا کنون 10 تن گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک در فارس تولید و به بازار مصرف عرضه شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال دو برابر افزایش یافته است.
مرغ ارگانیک ، محصولی است که حداقل مواد شیمیایی در تولید آنها به کار رفته است و آنتی بیوتیک که به عنوان محرک رشد مرغ در هر وعده غذایی استفاده می شود کاملا از چرخه تولید حذف می شود.
خرد با اشاره به اینکه این میزان تولید گوشت مرغ بدون آنتی بیوتیک در20 واحد مرغداری تولید شد افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه 25 درصد واحد های تولید مرغ در فارس گوشت سفید ارگانیک تولید خواهند کرد.
مرغ های گوشتی بدون آنتی بیوتیک تا کنون بسیار مورد اقبال مصرف کنندگان قرارگرفته است.
وی ، ارتقای بهداشت و سلامت مردم را از عمده ترین اهداف ، تولید گوشت سالم دانست و گفت: با توجه به این که مصرف کنندگان  تقاضای بیشتری برای استفاده از مرغ گوشتی بدون آنتی بیوتیک دارند ، مقرر شد تعداد بیشتری از مرغداری های به تولید این نوع مرغ گوشتی کنند.
مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی فارس نیز با اشاره به اینکه 200 تن گوشت بوقلمون امسال در فارس تولید شد افزود:در حال حاضر 5 واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت 17 هزار و 400 هزارقطعه در فارس فعال است.
صادقی افزود : به زودی 2 واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت هر واحد 6 هزار تن به بهره برداری می رسد که این امر ظرفیت تولید این محصول را در فارس 400 تن افزایش می دهد.
پارسال حدود 235تن گوشت بوقلمون در فارس تولید شد.
فسفر موجود در بوقلمون چهار برابر میگو است.
بوقلمون فاقد اوره و اسید اوریک است .
بوقلمون انواع ویتامین B را دارد و برای جلوگیری از افسردگی و بیماری MS و از بین بردن کم خونی مؤثر است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com