افزایش تعرفه کنجاله همسو با منافع برخی ولی به ضرر تولیدکنندگان است

افزایش تعرفه کنجاله همسو با منافع برخی ولی به ضرر تولیدکنندگان است
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه افزایش تعرفه کنجاله به نفع برخی‌ و به ضرر تولید کنندگان است، گفت: اگرچه ظاهرا افزایش 20 درصدی تعرفه کنجاله تصویب شده اما باید در کمیسیون اقتصادی و یا هیئت وزیران به تصویب برسد.
افشین اسماعیلی فر اظهار داشت: افزایش تعرفه سویا را برخی که وارد کننده هستند یا کنجاله در انبار دارند دنبال می‌کنند و بیشترین سود هم برای آنها خواهد بود.
مدیر سابق بخش تحقیقات تولید بذر و توسعه دانه‌های روغنی افزود: افزایش تعرفه کنجاله باعث افزایش قیمت فراورده‌های دامی و بویژه مرغ و تخم مرغ می‌شود.
وی افزود: طرح افزایش تعرفه کنجاله را برخی که سودشان در آن است به تایید رسانده‌اند اما باید در کمیسیون اقتصادی و یا هیئت وزیران باید تصویب شود.
اسماعیلی‌فر گفت: پیشنهاد افزایش تعرفه کنجاله ابتدا از سوی انجمن صنفی روغن‌نباتی و بعد از هدفمندی یارانه‌ها برای تنظیم و تثبیت قیمت روغن در بازار انجام شد.
وی گفت: توجیه انجمن این بود که با افزایش تعرفه کنجاله، واردکنندگان دانه سویا که در کارخانه‌ها محصول آنها تبدیل به کنجاله شده و به مصرف دام می‌رسد چون به قیمت بالاتری می‌فروشند برای واردات ترغیب می‌شوند و قیمت روغن نباتی هم کمتر می‌شود.
وی گفت: معاونت امور دام به دلیل افزایش قیمت تمام شده فراورده‌های دامی و سازمان حمایت از تولید کنندگان ومصرف کنندگان نیز به دلیل وضعیت اقتصادی کشور با افزایش تعرفه موافقت نکرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: اما به رغم این مخالفتها اخیرا در ستاد تنظیم بازار افزایش تعرفه واردات کنجاله تایید شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com