افزایش تعرفه های دامپزشکی

افزایش تعرفه های دامپزشکی

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان مازندران با بیان اینکه منابع صرف شده از سوی دولت در بخش کشاورزی کافی است، در ادامه از انحرافی شدن مسیر اعتبارات گله کرد و گفت: اگر منابع مالی به جای عبور از مجراهای مختلف مستقیما در اختیار اتحادیه‌های فعال قرار گیرد، نتیجه بهتری عاید کشور می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا، منوچهر بحری ضمن اعلام این مطلب، با اشاره به اینکه 10 میلیارد تومان بودجه به‌منظور حمایت از تولیدات دامی استان مازندران تخصیص داده شد، افزود:متاسفانه شرکت پشتیبانی امور دام برای جبران خسارت‌های گذشته از اعتباراتی که برای رفع مشکل دامداران در نظر گرفته شده بود، استفاده کرد و این مبلغ را دریافت کرده و نهاده‌های مورد نیاز دامداران را چندین برابر قیمت بازار، در اختیار آنها قرار داد.
بحری تصریح کرد: اگر در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی قرار است شرکت پشتیبانی امور دام به بخش خصوصی واگذار شود، نباید از اتحادیه‌ها توقع داشت که با پرداخت وجه نقد سهام این شرکت را خریداری کنند، بلکه باید در قالب حساب‌های دفتری و با توجه به نرخ روز تمام امکانات این شرکت در اختیار تعاونی‌ها قرار گیرد که البته پس از این اقدام چنانچه دولت از عملکرد تعاونی‌ها راضی نبود، طبق روال قبلی با حساب دفتری اموال شرکت به دولت بازگردانده شود.
افزایش300 درصدی تعرفه‌های دامپزشکی
مدیرعامل اتحادیه دامداران استان مازندران با بیان اینکه تعرفه‌های دامپزشکی طی سال‌های اخیر400-300 درصد افزایش داشته‌اند، گفت:متاسفانه در سال‌های اخیر دامپزشکی به بنگاه تجاری تبدیل شده و دامپزشکان تنها با دریافت پول به دامداری‌ها مراجعه می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه قیمت واکسن، تعرفه ویزیت دامپزشکان و هزینه‌های جانبی در سال‌های گذشته به شدت افزایش یافته است، در ادامه با انتقاد از عملکرد انحصاری در واردات برخی محصولات نظیر واکسن، مواد بهداشتی، شیرخشک و غیره، گفت: برای شکستن این انحصار باید تشکل‌های فعال و قوی داشته باشیم و این مهم تنها با تامین امکانات و ابزار لازم برای تشکل‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.
بحری با انتقاد از عملکرد انحصاری در واردات برخی محصولات نظیر واکسن، مواد بهداشتی، شیر خشک و غیره اظهار کرد: برای شکستن جو انحصار باید تشکل‌های فعال و قوی داشته باشیم و این مهم فقط با تامین امکانات وابزار لازم برای تشکل‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.
وی به ارایه طرح اصلاح بار میکروبی شیر توسط اتحادیه دامداران استان مازندران اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح، اتحادیه متعهد می‌شد با استفاده از بودجه خشکسالی و اعتباری بالغ بر 1 میلیارد تومان به کاهش بار میکروبی در شیر تولیدی استان کمک کرده و با این روش ارزش افزوده بیشتری برای دامداران استان فراهم می‌کرد اما متاسفانه این طرح به مرحله اجرا نرسید.
مدیرعامل اتحادیه دامداران بر ضرورت توجه بیشتر مسوولان به دامداران تاکید و خاطرنشان کرد: اگر مشکلات موجود در ارتباط با جذب شیر و تولیدات دامی ادامه یابد، دامداران ناگزیر به حذف سرمایه اولیه دامداری‌ها یعنی فرستادن دام به کشتارگاه هستند، که این روند امنیت غذایی جامعه را در معرض تهدید قرار می‌دهد.
بحری تعداد واحدهای دامداری نیمه صنعتی استان مازندران را بالغ بر230 واحد دانست و گفت: در مجموع معیشت 145 هزار خانوار روستایی در مازندران به دامداری وابسته است ضمن اینکه 70 درصد واحدهای دامپروری این استان به صورت سنتی و 30 درصد به صورت نیمه صنعتی مدیریت می‌شوند.
وی توجه به اتحادیه‌ها را عاملی برای کاهش واسطه‌گری، افزایش بهره‌وری و راندمان تولید در بخش کشاورزی دانست و گفت: توجه به اتحادیه‌ها باعث انتقال نظرات تولیدکنندگان به لایه‌های بالای تصمیم‌گیر خواهد شد که این روند اصلاح نقایص را امکان‌پذیر می‌کند.
بحری درباره قیمت تمام شده گوشت قرمز در استان مازندران گفت: به طور حتم قیمت تمام شده تولید گوشت در خوزستان نسبت به استان مازندران به دلیل کاهش هزینه‌های حمل و نقل علوفه وارداتی، کمتر خواهد بود. بنابراین، در تصمیم سازی‌های دولت، باید به این امر توجه شود.
وی در پایان با اشاره به تولید ماهانه 4 هزار و 300 تنی گوشت در مازندران گفت: قیمت تمام شده تولید هر کیلو گوشت حدود 5500 تا 6000 تومان است
 

 
کلمات کلیدی تعرفه دامپزشکی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com