افزایش تعداد بنادر ورود خوراک دام به ۵ بندر

افزایش تعداد بنادر ورود خوراک دام به ۵ بندر
ورود کشتی‌های خوراک دام از یک بندر به ۵ بندر افزایش یافت تا مراحل توزیع این محصول در نقاط مختلف کشور به شکل آسان و سریع تری انجام و منجر به شکست دوباره تحریم های آمریکا شود.
با وجود تحریم های خصمانه و یک جانبه ایالات متحده آمریکا علیه کشورمان که حتی ورود مواد غذایی و دارو را به ایران با محدودیت مواجه کرده است اما شواهد امر نشان می دهد که کشورمان راهکارهای متفاوتی برای دورزدن تحریم ها دارد به طوری که تعداد بنادر واردات ذرت و سویا از یک بندر(بندر امام) به پنج بندر افزایش یافته است.
80 تا 85 درصد خوراک  طیور مورد نیاز کشور از طریق واردات انجام می شود  به طوری که در سال گذشته حدود 3 میلیون و سیصد هزار تن سویا به ارزش 1.5 میلیارد دلار برای مصارف روغن گیری و خوراک دام وارد شد؛  واردات سالانه ذرت نیز حدود 5 میلیون تن  است و در مجموع سالانه حدود 3 میلیارد دلار برای واردات نهاده های دامی هزینه می شود.
آمریکا در حالی اعلام میکند که واردات  غذا و دارو شامل تحریم ها نیست که در مقام عمل با ممنوعیت انتقال پول واردات به کشورمان عملا تحریم است اما شاهد  اعمال راهکارهای متفاوتی توسط کشورمان هستیم.
دلایل افزایش تعداد بنادر و  واردات این محصول از نقاط مختلفی مانند  چهابهار، عباس و شمالی کشور، توزیع آسان و سریع این محصول در مناطق شرقی و شمالی کشور است  که منجر به کاهش هزینه های حمل و نقل و جابجایی میشود.
حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام در این ارتباط اظهار کرد : در سنوات گذشته ورود کشتی‌های غلات تنها به بندر امام انجام می‌شد، اما با اقدامات صورت گرفته در جهت تسهیل دسترسی مرغداران و دامداران به خوراک دام شرایط لازم برای ورود کشتی‌های حاوی محموله‌های خوراک دام به همه بنادر اصلی کشور مهیا شده است.
وی افزود: علاوه بر بندر امام از ظرفیت بندر عباس، بندر چابهار، بندر امیر آباد و بندر نوشهر نیز برای پهلوگیری کشتی‌های حامل خوراک دام از جمله کنجاله سویا، جو و ذرت استفاده می‌شود.
وی ادامه داد: این اقدام برای استفاده از تمام ظرفیت‌های بندری در اطراف کشور برای تسهیل دسترسی دامداران به خوراک مورد نیاز تولیدات آنها و همچنین کاهش قیمت تمام شده تولید برای تولیدکنندگان مناطق نزدیک به این بندرها انجام شده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com