افزایش 71 درصدی صادرات خوراک دام و طیور از خراسان رضوی

افزایش 71 درصدی صادرات خوراک دام و طیور از خراسان رضوی
رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: صادرات خوراک دام و طیور از استان خراسان رضوی به مقصد سایر کشورها بیش از 71درصد افزایش داشته است.
دکتر مسعود ابراهیمی با اعلام این خبر، اظهارکرد: صادرات خوراک دام و طیور در سه ماهه اول سال جاری 950 تن به ارزش بیش از 475 هزار دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 393 تن افزایش داشته و مقصد آن نیز کشورهای افغانستان،ترکمنستان بوده است.
وی در مورد صادرات خوراک دام و طیور نیز عنوان کرد: خوراک دام و طیور تولید شده در استان که با مجوز این اداره کل تولید و صادر شده است، جزء با کیفیت‌ترین خوراک منطقه بوده که حاصل تلاش بیش از  60 کارخانه دارای مجوز از این اداره کل در اقصی نقاط استان است.
وی یادآور شد: کلیه محموله‌های مرتبط با دام و طیور در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می‌شود و دقت در بررسی محموله‌های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی است که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله‌های وارداتی نیز صادق است و تا محموله‌ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com