افزایش 60 درصدی ظرفیت تولید تخم‌مرغ

افزایش 60 درصدی ظرفیت تولید تخم‌مرغ
مدیر امور طیور معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان گفت: ظرفیت تولید تخم‌مرغ در لرستان، 60 درصد افزایش یافته است.
جعفرپور اظهار کرد: در حال حاضر، 14 واحد صنعتی مرغ تخم‌گذار با ظرفیت تولید 531 هزار قطعه، در استان لرستان فعال است.
وی گفت: از مجموع 14 واحد صنعتی مرغ تخم‌گذار موجود در استان، پنج واحد آن با ظرفیت تولید 220 هزار قطعه، امسال به بهره‌برداری رسیده است که راه‌اندازی این واحدها، از محل صندوق توسعه ملی بوده است.
وی افزود: در سال 94، به‌واسطه‌ راه‌اندازی این پنج واحد صنعتی جدید مرغ تخم‌گذار در استان، 60 درصد، معادل سالانه سه هزار و 300 تن تخم‌مرغ در سال، بر ظرفیت تولید واحدهای مرغ تخم‌گذار لرستان افزوده شده است.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود که تا پایان امسال، چهار هزار و 400 تن تخم‌مرغ در واحدهای صنعتی مرغ تخم‌گذار لرستان تولید شود، گفت: اگر امسال در واحدهای مرغ بومی نیز سه هزار و 200 تن تخم‌مرغ تولید شود، پس به‌طور کلی در مجموع واحدهای صنعتی و سنتی استان، تا پایان سال 94، هفت هزار و 600 تن، تولید تخم‌مرغ خواهیم داشت.
جعفرپور افزود: تولید 86 درصد تخم‌مرغ کشور در 10 استان متمرکز شده و از آنجایی که استان لرستان جز تولیدکنندگان عمده تخم‌مرغ محسوب می‌شود، سهم استان در تولید تخم‌مرغ کشور کمتر از یک درصد است.
وی با اشاره به تولید سالانه 200 هزار تن تخم‌مرغ مازاد در کشور، گفت: با توجه به تکمیل ظرفیت تولید تخم‌مرغ در کشور، ارائه تسهیلات برای ایجاد واحدهای جدید مرغ تخم‌گذار، جز سیاست‌های جهاد کشاورزی نیست، بلکه توسعه صادرات تخم‌مرغ مازاد و فرهنگ‌سازی مصرف تخم‌مرغ در دستور کار قرار دارد.
مدیر امور طیور معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان گفت: با وجود اینکه تخم‌مرغ یک منبع پروتئینی با ارزش و ارزان قیمت است، اما در کشور ما مصرف سرانه تخم‌مرغ، نصف کشورهای توسعه یافته است و در لرستان نیز به‌طور میانگین، هر فرد در طول سال فقط 160 تخم‌مرغ مصرف می‌کند در حالیکه بر اساس شعار زندگی سالم، باید مصرف یک تخم‌مرغ در روز برای هر فرد مورد توجه قرار بگیرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com