افزایش 50 درصدی نرخ شیرخام به معنای افزایش درآمد دامدار نیست

افزایش 50 درصدی نرخ شیرخام به معنای افزایش درآمد دامدار نیست
در حالی که معاون وزیر جهادکشاورزی از افزایش 50 درصدی قیمت شیر خام به دلیل پیگیری‌های این وزارتخانه خبر داده است؛ دامداران معتقدند این افزایش قیمت به معنای افزایش درآمد برای تولیدکننده نیست؛ بلکه درآمد دامدار روزبه‌روز کاهش می‌یابد.
سعید سلطانی مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران تصریح کرد: اگر قیمت نهاده‌های تولید ثابت بود، می‌توان گفت قیمت شیر خام افزایش یافته اما اکنون نرخ شیر خام متناسب با قیمت نهاده‌ها افزایش نیافته است.
وی گفت: به دلیل بالا‌رفتن قیمت نهاده نمی‌توان شیرخام را با قیمت تمام‌شده فروخت و نوسان نرخ نهاده‌ها بسیار زیاد است که تولید‌کننده متضرر می‌شود.
سلطانی میانگین قیمت خرید هر کیلو شیر خام پایه از دامدار را 750 تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که میانگین قیمت تمام‌شده تولید شیرخام در کشور کیلویی هزار تومان است اما دامداران حاضر شدند با دریافت تسهیلات علوفه‌ای شیر خام را 750 تومان بفروشند.
وی یاد‌آور شد: 190 گرم سبوس گندم کیلویی 250 تومان و 190 گرم کنجاله سویا کیلویی 900 تومان به ازای تولید هر کیلو شیر خام به دامداران پرداخت می‌شود.
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی برابر قانون افزایش بهره‌وری موظف است قیمت تمام‌شده‌ تولید شیر خام را مشخص کند و در صورتی که نرخ بازار از هزینه تمام‌شده کمتر بود، به صورت تضمینی از دامداران بخرند تا تولید‌کننده امنیت شغلی داشته باشد، چرا که این محصول قابلیت نگهداری نداشته و فساد‌پذیر است، اما تاکنون وزارت جهاد کشاورزی خرید تضمینی و هم‌چنین نرخ خرید اعلام نکرده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com