افزایش 46 هزار تنی تولید گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان

افزایش 46 هزار تنی تولید گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
مرغ منبع کامل پروتئین است. 120 گرم گوشت مرغ، 70 درصد نیاز پروتئین بدن را برآورده می‌کند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال ظرفیت تولید گوشت مرغ در استان به 46 هزار تن افزایش یافته است.
رضا نجفی در شورای کشاورزی استان افزود: ظرفیت واحدهای پرورش مرغ گوشتی نیز از 15 میلیون قطعه در سال 92 امسال به 24 میلیون و800 هزار قطعه ارتقا پیدا کرده است.
وی همچنین با اشاره به تولید گوشت مرغ در استان نیز گفت: ظرفیت تولید گوشت مرغ از 23 هزار تن در سال 92، امسال به 46 هزار تن افزایش یافته و درصد خوداتکایی از 38 به 72 رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: تعداد واحدهای مرغداری نیز از 147 واحد در سال 92، امسال با وجود این که 50 درصد آن غیرفعال بود به 268 واحد فعال رسیده است.
رئیس جهاد کشاورزی استان در ادامه با اشاره به تولید تخم مرغ در استان نیز گفت:  ظرفیت تولید تخم مرغ از پنج هزار تن در سال 92، امسال به 15 هزار تن افزایش پیدا کرده و از 19 به 55 درصد خوداتکایی رسیده است.
وی با بیان این که چهار واحد مرغ تخم گذار در استان فعال است که روزانه 20 تا 25 تن تولید دارند ادامه داد: نیاز سیستان و بلوچستان در زمینه تخم مرغ 25 هزار تن به طور سالانه است که 10 هزار تن از دیگر نقاط کشور تامین می‌شود.
نجفی در ادامه اهمیت دادن به توسعه سیستم های نوین آبیاری، مرمت وبازسازی قنوات و بهره برداری از آب‌های غیرمتعارف را ازضروریات دانست و افزود: طرح انتقال آب با لوله درسطح 46 هزارهکتار به عنوان بزرگترین و مهم ترین طرح اقتصاد مقاومتی در حوضه آب کشاورزی دراستان است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: 21 واحد بسته بندی خرما با ظرفیت 40 هزار تن، 55 واحد سردخانه نگهداری خرما با ظرفیت 70 هزارتن تن و 3 واحد فرآوری خرما با ظرفیت 12 هزار تن در استان وجود دارد‌.
وی افزود: سیستان و بلوچستان رتبه دوم تولید خرمای کشور را داراست. 57 هزار هکتار از سطح باغ های سیستان و بلوچستان به کشت خرما اختصاص دارد که 45 هزار هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است‌.
وی همچنین در ادامه به تولید سایر محصولات کشاورزی در استان نیز اشاره کرد و گفت: سالانه ۵۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی گرمسیری و سردسیری در استان تولید می‌شود. برخی از محصولات تولید شده استان به استانهای دیگر صادر می شود و توانسته سهم قابل ملاحظه‌ای در بازارهای عمده کشور داشته باشد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com