افزایش 30 درصدی تولید تخم مرغ

افزایش 30 درصدی تولید تخم مرغ
بهروزین با اعلام اینکه 324 واحد تولیدی با ظرفیت 9 میلیون و 300 هزار قطعه در هر دوره در استان فعالیت دارند، گفت: طی برنامه پنجم توسعه یک میلیون و 600 هزار قطعه به ظرفیت تولیدی استان اضافه می شود.
وی تولید روزانه تخم مرغ در استان را به طور متوسط 200 تن اعلام کرد و افزود: با افزایش ظرفیت واحدهای مرغداری تخم گذار تا پایان برنامه، روزانه 260 تن تخم مرغ تولید و میزان تولید سالانه استان از 72 هزارتن کنونی به 93 هزار و 600 تن افزایش خواهد یافت.
مدیرامور طیور جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه 40 درصد از برنامه افزایش 30 درصدی تولید تخم مرغ استان از جنبه کمی و با افزایش تعداد مرغ تخم گذار و 60 درصد از طریق کیفی صورت خواهد گرفت، گفت: برای دستیابی به برنامه توسعه کیفی تولید، تبدیل قفسهای سنتی و نیمه صنعتی به اتوماتیک و ارتقای ضریب تبدیل غذایی در دستور کار می باشد.
وی با اشاره به اینکه میزان مصرف سرانه تخم مرغ در استان 10 کیلوگرم می باشد، افزود: سالانه 36 هزار تن تخم مرغ توسط جمعیت 6/3 میلیون نفری استان مصرف و نیمی از تولید 72 هزار تنی به مصارف صنعتی رسیده و یا به سایر استانها و کشورها صادر می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com