افزایش 2500 تنی تولید گوشت مرغ در قزوین

افزایش 2500 تنی تولید گوشت مرغ در قزوین
رئیس اداره بهداشت و مدیر بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی قزوین گفت: تولید گوشت مرغ در استان نسبت به سال 91 بیش از 2500 تن افزایش یافته است.
مجید رضا شکری اظهار کرد: درصد تلفات در مزارع پرورش نیمچه گوشتی استان قزوین در سال 92 نسبت به سال 91 با 5 درصد کاهش همراه بوده است. با توجه به میزان جوجه ریزی در سال 91 و 92 که هرساله بیش از 25 میلیون قطعه بوده، تولید گوشت مرغ استان نسبت به سال 91 بیش از 2500 تن افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه دو واحد مزرعه مرغ اجداد تخمگذار فعال در استان قزوین، تنها واحدهای اجداد تخمگذار در سطح کشور هستند، افزود: مراقبت‌های بهداشتی و نمونه برداری هر 30 تا 45 روز از دو واحد اجداد تخم گذار و یک واحد اجداد گوشتی موجود در استان به منظور مراقبت عوامل بیماری‌زای MG-MS وSP در این مزارع صورت می‌گیرد. اداره کل دامپزشکی استان قزوین با نمونه‌برداری زمان‌بندی شده از فازهای در حال تولید سه مزرعه پرورش مرغ اجداد در استان، اقدام کرده است.
رئیس اداره بهداشت و مدیر بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی قزوین تصریح کرد: در صورت کنترل نشدن آلودگی‌های مزارع پرورش مرغ اجداد، موارد بروز بیماری در مزارع پرورش مرغ مادر، گوشتی و تخمگذار به شدت افزایش یافته که این موضوع سبب تحمیل خسارات فراوان به تولیدکنندگان مرغ و تخم مرغ می‎شود.
شکری بیان کرد: با رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای به عنوان مهمترین عامل در کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیردار در مزارع پرورش طیور، می‌توان در سال‌های آینده با کاهش بیش از پیش تلفات، به استانداردهای بین المللی نزدیک شد.

 
نظرات شما
  •  

    علی گفت : ۹۲/۱۲/۲۰

    به استانداردهای بین المللی نزدیک میشویم ولی از قیمت های بین المللی دور ودورتر میشویم.این آقای شکری هم چشم بسته غیب گفت .اون وقتی که مرغدارهای گوشتی مسیر تاکستان تا قزوین از شدت تلفات بیچاره شدند این آقا کجا بودند.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com