افزایش 25 درصدی کشتار دام در عید قربان

افزایش 25 درصدی کشتار دام در عید قربان
رئیس سازمان دامپزشکی گفت: در سال گذشته، نظارت بر کشتار 200 هزار دام زنده در عید قربان انجام گرفت که این رقم در سال جاری 25 درصد افزایش می‌یابد.
سید محسن دستور بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای نظارت بر کشتار بهداشتی و شرعی دام در عید قربان سال جاری، هزار و 800 اکیپ ثابت و سیار با بیش از 3 هزار ناظر فنی و 500 روحانی، در کشتارگاه‌های مجاز مشخص شده در سطح کشور حضور می‌یابند.
وی افزود: از مهم‌ترین اهداف و شاخصه‌های سازمان دامپزشکی، نظارت کامل بر کشتار و عرضه دام زنده و تاثیر آن در حوزه بهداشت عمومی، همچنین جلوگیری از کشتار خارج از کشتارگاه‌های مجاز و هدایت دام است.
دستور با اشاره به اینکه روند نظارت و جلوگیری خارج از کشتار غیرمجاز افزایش یافته است، اضافه کرد: بازرسان سازمان دامپزشکی یک روز قبل از عید قربان در مراکز کشتار دام حضور می‌یابند و در این زمینه سال گذشته 400 هزار مورد نظارت بر عرضه دام انجام شده است.
این مقام مسئول با مثبت ارزیابی کردن نظارت بر کشتار دام‌های بهداشتی گفت: فارس از نظر کشاورزی، دامپروری و صنعت دام و طیور از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است و مشکل نیروی انسانی نیز در اداره کل دامپزشکی این استان وجود ندارد.
دستور بیان داشت: در دو سال متوالی طرح پایش بیماری آنفلوانزای حاد در استان فارس اجرا شده و به نتایج مطلوبی در این زمینه دست یافته‌ایم.
وی از وجود 60 واحد کشتارگاه صنعتی و 218 واحد کشتار طیور فعال در کشور خبر داد و گفت: با تلاش‌های انجام شده این رقم در بخش کشتارگاه صنعتی به 70 هزار افزایش می‌یابد.
مدیرکل دامپزشکی فارس در ادامه این نشست خبری نیز ابراز داشت: در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 190 پرونده در زمینه مسائل دامپزشکی به ویژه کشتار غیرمجاز دام تشکیل که از این تعداد 188 مورد به دستگاه‌های قضایی ارسال شده است.
قاسم رضائیان‌زاده خاطرنشان کرد: 36 پرونده دیگر در مورد کشتارهای غیرمجاز در منطقه بیدزرد با همکاری محیط زیست، بهداشت محیط و فرمانداری شیراز به دستگاه‌های قضایی ارسال شده است.
وی ادامه داد: بیش از 131 اکیپ ثابت و سیار با 111 کارشناس بهداشتی در سطح 29 شهرستان استان فارس در محل کشتارگاها بر نحوه کشتار دام نظارت می‌کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com