افزایش 25 درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری خراسان شمالی

افزایش 25 درصدی جوجه ریزی در واحدهای مرغداری خراسان شمالی

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری، جوجه ریزی در واحدهای مرغداری 25 درصد افزایش یافت.
به گزارش موج، مهندس احمد داوطلب - مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی - آمار جوجه ریزی صورت گرفته در واحدهای مرغداری گوشتی استان در 6 ماهه اول سال را دو میلیون چهار صد هزار قطعه اعلام کرد و افزود: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 25 درصد رشد داشته است.
وی آمار جوجه ریزی سال گذشته طی این مدت، را یک میلیون و نهصد هزار قطعه ذکر کرد و گفت: شهرستان شیروان با دارا بودن 38 در صد ظرفیت استان، 48 درصد از جوجه ریزی انجام شده را به خود اختصاص داده است.
مهندس داوطلب با اشاره به بهره برداری از سه واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 95000 قطعه در سال 89، میزان تولید گوشت مرغ آنها را 640 تن در سال برآورد نمود.
وی گفت: با بهره برداری از واحد های فوق ظرفیت مرغداری های استان به یک میلیون 230 هزار قطعه افزایش یافت.
مدیر امور طیور ،زنبور عسل و پرورش کرم ابریشم سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی وجود تلفات بالا در اثر بیماری های تنفسی و افزایش قیمت نهاده های مصرفی از جمله ذرت و سویا را از مشکلات ماه های اخیر مرغداران استان ذکر کرد.
وی گفت: استان خراسان شمالی در حال حاضر دارای 69 واحد مرغداری گوشتی است و انتظار می رود 7500 تن گوشت مرغ در سالجاری تولید گردد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com