افزایش 20 درصدی پرداخت تسهیلات به دامداران چهارمحال و بختیاری

افزایش 20 درصدی پرداخت تسهیلات به دامداران چهارمحال و بختیاری
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از افزایش 20 درصدی پرداخت تسهیلات برای نقدینگی گاوداران، مرغداران و زنبورداران استان خبر داد.
برزو هیبتیان اظهار کرد: تسهیلات لازم برای نقدینگی به گاوداران، مرغداران و زنبورداران تخصیص داده می‎شود.
وی افزود: بر این اساس تسهیلات خرید دام، کندو، علوفه و امور جاری واحدهای تولیدی از 20 درصد به 40 درصد افزایش پیدا کرده است.
هیبتیان با تأکید بر اهمیت دامپروری در تولید مواد غذایی از جنبه‌های غذایی و اقتصادی اضافه کرد: از بدو خلقت بشر، غذا و تغذیه یکى از مسائل عمده براى آدمیان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: بشر چه در زمانی که در غارها مى‌زیسته و چه در حال حاضر که به کمک تکنولوژى فضاى لایتناهى را تحت سیطره خود درآورده است، مسئله غذا و تغذیه از مسائل عمده‌اى بوده که فکر بشر را به خود مشغول داشته است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با وجود اینکه بشر در عصر جدید توانسته است پیشرفت‌هاى چشمگیرى در شئون مختلف زندگى خود پدید آورد، باز هم مسئله غذا و تغذیه در جوامع بشرى از نظر اقتصادى و اجتماعى از اولویت خاصى برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: امروزه اهمیت تغذیه تا آن حد است که یکى از معیارهاى مهم درجه سطح تمدن و پیشرفت هر جامعه محسوب مى‌شود، چراکه در پیشرفت همه‌جانبه یک اجتماع درجه سلامت روحى و جسمى افراد آن جامعه عامل تعیین‌کننده است.
هیبتیان با اشاره به عمده مشکلات فراروی صنعت دامپروری اظهار کرد: کیفیت تغذیه دام‌های کشور، نگهداری، کنترل، اصلاح نژاد دام، کمبود تجهیزات دامپزشکی و عدم آشنایی برخی از دامپروران به روش‌های نگهداری و پرواربندی از اهم مشکلات دامپروری است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com