افزایش 20 درصدی قیمت تخم‌مرغ

افزایش 20 درصدی قیمت تخم‌مرغ
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی قیمت تخم مرغ گفت: تولید این کالا در کشور بسیار زیاد است و بنابراین ما طی سال جاری با افزایش آنچنانی قیمت تخم مرغ مواجه نخواهیم بود.
ناصر نبی پور افزود: قیمت تخم مرغ بین 18 تا 20 درصد افزایش یافته و میانگین قیمت آن در حال حاضر به 3500 تومان رسیده است .
وی با بیان اینکه میانگین قیمت این کالا هفته گذشته سه هزار تومان بوده است، اضافه کرد: علت گرانی تخم مرغ  علاوه بر پایان یافتن ماه رمضان و انجام مقداری صادرات این است که به طور معمول ما در دهه سوم تیر و اوایل مرداد شاهد افزایش قیمت این محصول هستیم.
نبی پور ادامه داد: با توجه به اینکه میزان تولید در کشور بسیار زیاد است در طول سال جاری با افزایش آنچنانی قیمت تخم مرغ روبه رو نخواهیم بود.
وی  با بیان اینکه متاسفانه ما هنوز پس از گذشت 35 سال معنی اقتصاد را نمی دانیم، اضافه کرد: اقتصاد یعنی عرضه و تقاضا، اگر عرضه زیاد شود با هیچ قدرتی نمی توان قیمت ها را بالا برد و اگر عرضه کم باشد با هیچ قدرتی نمی توان قیمتها را کاهش داد.
نبی پور افزود: برخی مسئولان اعداد و ارقام مجهولی ارایه و اعلام می کنند ما طی سال جاری 150 هزار تن تخم مرغ صادر می کنیم به کجا می خواهند این صادرات را انجام دهند؟!
وی با اشاره به تولید 980 هزار تن تخم مرغ در سال جاری گفت: مصرف تخم مرغ در کشور حداکثر حدود 800 هزارتن است بنابراین 180 هزار تن مازاد تولید وجود دارد.
نبی پور ادامه داد: کل نیاز کشورهای اطراف ایران از جمله عراق، افغانستان و... به واردات تخم مرغ چیزی حدود 200 هزار تن است که کشورهای مختلفی از جمله ترکیه ، هند و اوکراین متقاضی صادرات این میزان به کشورهای اطراف ما هستند.
وی با بیان اینکه ما اگر امسال شاهکار کنیم صادراتمان به 50 هزار تن می رسد، افزود: بنابراین ما همچنان با 100هزارتن تولید مازاد مواجه خواهیم بود.
نبی پور اضافه کرد: ما باید واقعیت ها را روشن و تولید کننده را توجیه کنیم که اعداد و ارقام موجود این است. در چهار ماه اخیر حدود 20 میلیون جوجه ریزی انجام شده چیزی هم  از گردونه تولید حذف نشده است نکته مهم اینجاست که این جوجه ها هنوز به مرحله تولید تخم مرغ نرسیده اند.
وی ادامه داد: بنابراین صنعت تخم مرغ  آینده روشنی ندارد و در حال حاضر نیز اگر قیمت بالا رفته است بیشتر جنبه روانی دارد نه چیز دیگر.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com