افزایش 1700 تنی صادرات گوشت مرغ از خراسان رضوی به سایر کشورها

افزایش 1700 تنی صادرات گوشت مرغ از خراسان رضوی به سایر کشورها
رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: صادرات گوشت مرغ منجمد از این استان به مقصد سایر کشورها بیش از 1700 تن افزایش داشته است.
مسعود ابراهیمی با اعلام این خبر اظهار داشت: صادرات گوشت مرغ منجمد در 10 ماهه اول سال جاری 3802 تن به ارزش بیش از 5 میلیون و 700 هزار دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 1736 تن افزایش داشته و مقصد آن نیز کشورهای افغانستان، تاجیکستان و عراق بوده است.
ابراهیمی در مورد صادرات دام زنده نیز اعلام کرد: صادرات دام زنده شامل گاو، گوساله، گوسفند و بز نیز طی مدت یاد شده به ترتیب 227 و 162990 راس بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد به ترتیب 180 راس کاهش و 142 هزار راس افزایش داشته است و عمده‌ترین مقاصد صادرات دام زنده ایران نیز کشورهای افغانستان،عمان و کویت ، قطر،ترکمنستان بوده است.
وی یادآور شد: کلیه محموله های مرتبط با دام و طیور در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می شود و دقت در بررسی محموله های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد.
ابراهیمی یادآور شد: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله‌های وارداتی نیز صادق است و تا محموله ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com