افزایش 15 درصدی کشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای در کشور

افزایش 15 درصدی کشت ذرت علوفه‌ای و دانه‌ای در کشور
با افزایش 15 درصدی سطح زیر کشت ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای امسال پیش‌بینی می‌شود که میزان تولید نیز بخشی از نیاز دامداری‌ها و مرغداری‌ها را تأمین کند.
مدیرکل دفتر محصولات استراتژیک وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب از آغاز کشت ذرت خبر داد و گفت: روزانه 15 هزار تن بذر داخلی و وارداتی برای این منظور توزیع می‌شود.
دلاور حیدرپور افزود: وضعیت تولید در سال جاری خوب پیش‌بینی می‌شود و مشکل خاصی وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد: استقبال کشاورزان برای کشت ذرت در سال جاری بسیار خوب است و پیش‌بینی می‌شود که سطح زیر کشت تا 15 درصد افزایش داشته باشد.
حیدرپور ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود که سطح زیر کشت از 500 هزار هکتار به 540 تا 550 هزار هکتار برسد.
وی تصریح کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود که دو میلیون و 750 هزار تن ذرت دانه‌ای و 13 تا 14 میلیون تن ذرت علوفه‌ای در کشور تولید شود.
افزایش کشت ارقام زودرس و میان‌رس ذرت
مدیرکل دفتر محصولات استراتژیک وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: در سال گذشته تولید ذرت دانه‌ای دو میلیون و 400 هزار تن بود و 12 میلیون تن نیز ذرت علوفه‌ای در کشور تولید شد.
حیدرپور تأکید کرد: از آنجایی که نیاز دامداری‌ها و مرغداری‌ها به محصول ذرت افزایش یافته است و همچنین به‌دلیل کاهش واردات برنامه‌ریزی شده است تا محصول مورد نیاز از کشت داخل تأمین شود.
وی اظهار داشت: از آنجا که محدودیت منابع آبی در کشور وجود دارد، از ارقام زودرس یا میان‌رس برای کشت این محصول استفاده شده است.
حیدرپور در پایان گفت: ارقام زودرس یا میان‌رس به آب کمتری نیاز دارند و باعث کاهش منابع آبی کشور نیز نمی‌شوند، بنابراین مورد استقبال کشاورزان قرار گرفتند. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com