افزایش 130 تومانی هر دانه تخم‌مرغ از مزرعه تا سفره

افزایش 130 تومانی هر دانه تخم‌مرغ از مزرعه تا سفره
دبیر کانون سراسری انجمن‌های صنفی پرورش‌دهندگان مرغ تخم‌گذار از افزایش 130 تومانی قیمت هر دانه تخم‌مرغ از مرغداری تا بازار مصرف خبر داد و گفت: توازن بین قیمت تخم‌مرغ در مرغداری‌ و مغازه‌ وجود ندارد.
سید فرزاد طلاکش درباره قیمت تخم‌مرغ توضیح داد: قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ حداکثر به طور میانگین 3300 تومان است ولی قیمت تمام شده تخم‌مرغ بالای 4200 تومان است که البته قیمت مصرف کننده تغییر چندانی نداشته است.
به گفته وی مصرف‌کنندگان هر دانه تخم‌مرغ را گران‌تر از 350 تومان در مغازه‌ها نخریدند ولی این مبلغ گرچه قیمت واقعی تخم مرغ است و گران نیست اما هیچ توازنی با قیمت مرغداری ندارد. مرغداری‌ها تخم‌مرغ را دانه‌ای 220 تومان عرضه می‌کنند ولی در مغازه‌ها هر دانه تخم مرغ 350 تومان فروخته می‌شود و این فاصله 130 تومانی جذب واسطه‌ها، پخش و خرده فروشی‌ها می‌شود که هیچ منطقی ندارد.
طلاکش پیش‌بینی کرد اگر همین وضعیت برای سال آینده ادامه پیدا کند و دولت حمایتی انجام ندهد مطمئنا تعدادی از مرغداران از صحنه حذف خواهند شد. البته قیمت تخم مرغ افزایش پیدا نخواهد کرد چون تولید خیلی بالاست.
وی درباره وضعیت تولید تخم مرغ در سال جاری گفت: امسال حداقل 24 درصد افزایش تولید نسبت به سال گذشته داشتیم اما چون بازار به این میزان رشد نکرده و توازن عرضه و تقاضا وجود ندارد، قیمت تخم مرغ از ابتدای سال تاکنون با ضرر مواجه شده است و تراز تجاری تخم مرغ به طور میانگین 1200 تومان منفی بوده است و صنعت تخم مرغ بیش از 500 میلیارد تومان زیان دیده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com