افتتاح گاوداری صنعتی در ارتفاع 2350 متری

افتتاح گاوداری صنعتی در ارتفاع 2350 متری
تورج صارمی صبح امروز در حاشیه افتتاح سه طرح کشاورزی در شهرستان طالقان در خصوص واحد گاوداری پرواربندی اظهار داشت: این واحد گاوداری که در ارتفاع دو هزار و 350 متری احداث شده است نخستین واحد صنعتی گاوداری در شهرستان طالقان به شمار می رود.
وی با بیان اینکه نخستین واحد گاوداری صنعتی شهرستان در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع، ظرفیت 250 راس گوساله نر پرواری را دارد، اعلام کرد: این واحد صنعتی از 735 میلیون تومان تسهیلات ستاد توسعه بخش کشاورزی بهرمنده شده و برای 10 نفر نیز اشتغال زایی داشته است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز افزود: استان البرز ظرفیت تولید سالانه 31 هزار تن گوشت قرمز از واحدهای پرواربندی گوساله و گوسفند را دارد که چهار هزار تن آن از شهرستان طالقان تامین می شود.
صارمی با بیان اینکه با افتتاح این واحد صنعتی 125 تن به ظرفیت تولید گوشت قرمز در استان البرز افزوده خواهد شد، گفت: نخستین واحد گاوداری صنعتی شهرستان طالقان تمامی استاندارهای بهداشتی نظام جامع دامپروری را اخذ کرده است.
افزایش 5 تنی ظرفیت سالانه تولید ماهی در البرز
وی  به دیگر طرح افتتاح شده جنب این گاوداری صنعتی اشاره کرد و اظهار داشت: در زمین تعبیه شده برای انجام فعالیت های دامی در این بخش از شهرستان طالقان که مساحت کل آن به 184 هزار متر مربع می رسد علاوه بر احداث گاوداری صنعتی،  یک هزار و 470 مترمربع آن به احداث مرکز پرورش ماهی در استخرهای دو منظوره اختصاص یافته است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز افزود: خوشبختانه با افتتاح این استخر دو منظوره سالانه پنج تن به ظرفیت تولید ماهی قزل آلا در استان البرز افزوده شد.
صارمی در پایان اعلام کرد: استان البرز ظرفیت تولید سالانه دو هزار تن ماهی سردآبی را دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر امروز در بازدید مسئولان جهاد کشاورزی استان البرز و شهرستان طالقان 70 هکتار باغ دیم در اراضی شیب دار نیز افتتاح شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com