افتتاح کشتارگاه تمام اتوماتیک طیور مزرعه نمونه آق قلا

افتتاح کشتارگاه تمام اتوماتیک طیور مزرعه نمونه آق قلا
در آئینی با حضور سردار سرتیپ قاسم تقی زاده جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و جمعی ازمسئولان کشوری و استانی؛ کشتارگاه تمام اتوماتیک طیور شرکت سهامی مزرعه نمونه آق قلا از توابع استان گلستان به بهره برداری رسید.
مدیرعامل مزرعه نمونه آق قلا گفت: 9 مزرعه تولید مرغ گوشتی و مادر داریم که ظرفیت یک میلیون و 200 هزار قطعه را دارا هستند.
ساسان پور جعفری؛ میزان تراکنش مالی مزرعه نمونه را در سال 150 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در چهار سال گذشته ظرفیت تولید به اندازه کل تولید تاریخ شرکت بوده است.
وی اضافه کرد: سال گذشته سبد کالایی کل ارتش در مزرعه نمونه تولید و ارسال شد.
مدیرعامل مزرعه نمونه آق قلا همچنین اظهارکرد: بیش از 700 نفر در حوزه کشت پنبه مزرعه نمونه گلستان اشتغال دارند و این استان ظرفیت تولید بذر مورد نیاز کل کشور را دارد.
به گفته وی؛ سال گذشته گلستان بذر پنبه استان های فارس، کرمان و تهران را تامین کرد و هم اکنون در کنار تهران و فارس کشت پنبه را نیز انجام می دهیم.
وی اضافه کرد: بذر وارداتی کیلویی 20 هزار تومان به کشاورز داده می شود و بذر مزرعه نمونه با یارانه دولت چهار هزار تومان قیمت دارد.
مدیرعامل مزرعه نمونه آق قلا اضافه کرد که استان گلستان توان صادرات بذر پنبه به کشورهای آسیای میانه ( cis )را نیز دارد.
وی؛ میزان برداشت پنبه از بذر تولیدی این مزرعه را 5 تا 6 تن در هکتار و مدت زمان کاشت، داشت و برداشت را 120 روز اعلام کرد.
به گفته وی؛ پنج هزار هکتار از زمین های مزرعه نمونه به زمین های کشاورزی تعلق دارد و یکهزار هکتار در بحث طیور و کارخانه ها استفاده می شود.
وی اضافه کرد که اراضی در فصل پاییز به کشت غلات شامل گندم و جو و نیز کلزا اختصاص داشته و بذر ذرت علوفه ای و پنبه در بهار و تابستان کشت می شود.
کشتارگاه تمام اتوماتیک طیور مزرعه نمونه آق قلا که طی 18 ماه با اعتبار 850 میلیارد ریال احداث و وارد چرخه کاری شده است، توان تولید چهار هزار قطعه را در ساعت دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com