افتتاح کارخانه خوراک دام و طیور ستاره کیان بیرجند

افتتاح کارخانه خوراک دام و طیور ستاره کیان بیرجند
همزمان با فرا رسیدن هفنه وحدت بزرگترین کارخانه تولید خوراک و دان کشور؛ توسط وزارت جهادکشاورزی افتتاح گردید.
طی بازدید چندساعته آقای مهندس حجتی از کارخانه تولید خوراک ستاره کیان بیرحند؛ این کارخانه توسط وزیرجهادکشاورزی، افتتاح گردید.
وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم اعلام کرد : میزان تولید این کارخانه بیش از نیاز منطقه می باشد و با حمایت جهاد و سایر ارگانها باید تمام تلاشمان برای صادرات آن را به کاربگیریم.
وی اظهار داشت تاسیس و راه اندازی چنین مجموعه هایی برای ما و ایرانی ها یک افتخار است و تردیدی نیست که اینگونه افتخارات تلاش و کوشش بسیاری را می طلبد و تمام ارگانهای مرتبط باید تلاش خود را برای حمایت از بخش خصوصی و برطرف نمودن مشکلات این کارخانه به کار گمارند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: همزمان با حضور وزیر جهاد کشاورزی در استان کارخانه ستاره کیان بیرجند افتتاح می‌شود.
هاشم ولی‌پور مطلق اظهار داشت: یک شرکت در بیرجند برای ایجاد یک زنجیره کامل تولید گوشت مرغ در منطقه شرق کشور و با برخورداری از چهار فارم مرغ مادر گوشتی و دو باب کارخانه جوجه‌کشی با توان تولید 25 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی و یک کشتارگاه طرف قرارداد با ظرفیت 4 هزار قطعه در ساعت و پنج مزرعه پرورش مرغ گوشتی مالکیتی برای تولید گوشت مرغ، از حدود چهار سال قبل به سرمایه‌گذاری کلانی برای احداث کارخانه دان ‌‌اقدام کرده است.
وی با بیان اینکه هزینه احداث کارخانه در آغاز حدود 66 میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: میزان 70 درصد آن توسط بانک ملی از محل طرح‌های زودبازده و 30 درصد باقیمانده توسط شرکت تامین می‌شود.{tor_sutitle}حجتی: تمام ارگانهای مرتبط باید تلاش خود را برای حمایت از بخش خصوصی و برطرف نمودن مشکلات این کارخانه به کار گمارند{/tor_sutitle}
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه کندی و توقف پرداخت تسهیلات از طرف بانک عامل سبب تعویض بانک قبلی به بانک کشاورزی شد، یادآور شد: مقرر شد برای هزینه سرمایه‌گذاری ثابت طرح باید مبلغ 80 میلیارد ریال و برای سرمایه درگردش مبلغ 85 میلیارد ریال اختصاص یابد.
ولی‌پور مطلق ادامه داد: تاکنون برای این کارخانه 295 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی با بیان اینکه این کارخانه ظرفیت تولید 50 تن در ساعت و 320 هزار تن در سال را دارد، گفت: این کارخانه در زمینی به مساحت 107 هزار و 860 متر مربع که 50 هزار متر مربع آن برای احداث کارخانه تغییر کاربری داده شده و با بنای مسقف 14 هزار و 500 متر مربع ایجاد شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه این کارخانه برای 180 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند،‌ افزود: در بخش حمل و نقل یک‌هزار نفر به صورت غیرمستقیم در منطقه محروم سربیشه،‌ مود و نهبندان مشغول می‌شوند.
ولی‌پور مطلق با بیان اینکه کارخانه از سیستم پیشرفته برای آنالیز مواد اولیه و محصول ساخته شده که طول مدت اطلاع از نتایج را به کمتر از یک دقیقه کاهش می‌دهد، برخوردار است، اضافه کرد: کارخانه از آزمایشگاه شیمیایی و میکروبی پیشرفته ای نیز برخوردار است.
وی با بیان اینکه از سامانه تمام اتوماتیک تخلیه، انتقال، ساخت و بارگیری دان آماده برای کنترل‌های هر چه دقیق‌تر و همچنین جلوگیری از ورود و تماس عوامل خارجی استفاده می‌شود، تصریح کرد: همچنین از سامانه تزریق محلول کپک‌زدگی برای حفظ و کنترل عوامل قارچی‌دان در محل مزارع پرورشی استفاده می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در این کارخانه از خط تولید سویای چرب به ظرفیت چهار تن در ساعت برای تامین دان مورد نیاز مرغداری‌های گوشتی استفاده می‌شود، یادآور شد: این کارخانه از تجهیزات اتوماتیک تزریق روغن و اسید چرب بین پلیت و کولر برخوردار است.
ولی‌پور مطلق خاطرنشان کرد: امکانات رفاهی برای رانندگان حمل مواد اولیه و دان آماده از جمله غذاخوری،‌ بانک، پایانه باربری و اقامتگاه شبانه خانوادگی وجود دارد.


مشاهده فیلم افتتاحیه کارخانه

مشاهده عکس های افتتاحیه کارخانه
 
نظرات شما
  •  

    kamran گفت : ۹۳/۱۰/۱۶

    به امید خداوند و تلاش همه مسولین و مدیران زحمتکش به زودی کلیه مرغدارها راهی زندان ها میشوند و تولید کارخانه مذکور بیش از نیاز کشور میشود.ما میتوانیم !!!!!!
    وطنم پاره تنم!!!!!
    خخخخخخخخ

    پاسخ...
  •  

    دامدار گفت : ۹۳/۱۰/۱۸

    یکی نیست به این وزیر محترم! بگه اخه این همه کارخونه در استانهای خراسان هست که نهایتا با 30 درصد ظرفیتشون کار میکنند، بعد شما اومدی پول ملتو صرف چه کاری کردی!!!
    به داد مرغدار و دامدار برس که با این سیاست گذاریهای احمقانه دارن تولید رو رها میکنن(البته با ورشکستگی)
    بجای کار اقتصادی(که صد البته غیییر اقتصادی)به فکر تولید مصرف کنندگان این محصولات باش، و هزینه های اینچنینی رو صرف کارهایی از قبیل صادرات محصول پروتئینی کن
    اگه میخواین صادرات کنید بجای این همه هزنینه با نظارت ازظرفیت موجود استفاده کنید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com