افت چشمگیر قیمت تخم مرغ

افت چشمگیر قیمت تخم مرغ
رضا ترکاشوند، مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن،درباره آخرین تحولات بازار تخم مرغ اظهار کرد: هم اکنون نرخ هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار تومان است که با قیمت تمام شده خود فاصله معناداری دارد.
وی افزایش عرضه نسبت به تقاضا را دلیل اصلی افت چشمگیر قیمت تخم مرغ در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به مازاد تولید تخم مرغ،مرغداران با زیان شدید در فروش روبرو هستند که برای جلوگیری از زیان مرغداران و حذف گله‌های جوان و همچنین استمرار تولید، تصمیماتی را مبنی بر جمع آوری بخشی از تولید مرغداران را اتخاذ کردیم که به همین دلیل اطلاع داده‌ایم که تولیدکنندگان درصدی از تولید را در اختیار اتحادیه و نماینده اتحادیه در استان‌ها قرار دهند.
ترکاشوند ادامه داد: با توجه به مازاد تولید تخم مرغ و جمع آوری مازاد بر نیاز مرغداران اعلام کرده ایم که سردخانه به منظور ذخیره سازی تخم مرغ‌ها اجاره شود تا در صورت لزوم تخم مرغ یا فرآورده‌های آن به بازار عرضه شود.
مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن با بیان اینکه قیمت کنونی تخم مرغ نصف قیمت تمام شده است، گفت: با توجه به آنکه مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ با زیان چشمگیری روبه‌رو هستند، از این رو با استمرار این روند تولیدکنندگان قادر به ادامه تولید نخواهند بود.
به گفته وی، در حال حاضر به مرغداران اعلام کرده ایم که مرغ‌های مسن خود را که بالاتر از سن اقتصادی است به کشتارگاه‌ها بدهند چرا که با استمرار روند کنونی زیان مرغداران، مرغ‌های جوان به کشتارگاه‌ها فرستاده خواهد شد که این امر برای صنعت فاجعه‌ای بیش نیست.
ترکاشوند افزود: هم اکنون هیچ مشکلی جز مازاد تولید تخم مرغ در بازار نداریم که در صورت جلوگیری از زیان مرغداران، تولید استمرار خواهد یافت.
مدیر عامل اتحادیه مرغداران میهن درباره آخرین وضعیت صادرات تخم مرغ بیان کرد: با وجود آنکه ممنوعیت صادرات در ۲ تا ۳ هفته گذشته لغو شد، اما تا کنون صادراتی به عراق نداشتیم و تنها میزانی تخم مرغ به افغانستان صادر شده است.
وی با بیان اینکه بازگشت به بازار‌های صادراتی کار ساده‌ای نیست، گفت: به دست آوردن مجدد بازار‌های صادراتی علاوه بر بی اعتمادی تجار بازار‌های هدف مستلزم هزینه است که با توجه به تعهد ما مبنی بر مدیریت بازار داخل، امیدواریم مسئولان دیگر این تصمیمات را تکرار نکنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com