اعمال محدودیت برای دام‌های وارداتی افغانی و پاکستانی

اعمال محدودیت برای دام‌های وارداتی افغانی و پاکستانی
رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت: همجواری سیستان و بلوچستان با دو کشور افغانستان و پاکستان نیاز به رعایت قوانین دامپزشکی و کنترل بر بیماری‌های دامی را دو چندان می‌کند.
مهدی خلج در سفر به استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: احداث مراکز معاینه و قرنطینه دام جهت تسهیل خدمات دامپزشکی در منطقه انجام می‌شود.
وی گفت: دام‌های وارد شده از طریق مرزهای سیستان حق کوچ به خارج از سیستان و بلوچستان را ندارند.
رییس سازمان دامپزشکی اظهار کرد: پس از قرنطینه و تأیید سلامت کامل دام در مراکز قانونی دام‌ها باید به کشتارگاه‌های داخل استان منتقل شده و با ایجاد نگاه رقابتی بین کشتارگاه‌ها تقسیم شوند.
وی تصریح کرد: این اقدام از شیوع بیماری‌های دامی پیشگیری می‌کند.
خلج افزود: دام‌های وارداتی که نیازمند پرواربندی هستند باید تحت نظارت دامپزشکی در مراکز قانونی پرواربندی شوند و سپس در داخل استان ذبح و لاشه بدون استخوان آنها توسط بسته‌بندی مطلوب به نقاط مختلف کشور صادر شود.
وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی نیاز به کشتار گاوهای وارداتی در سایر استان‌های کشور نیست و این دام‌ها باید در کشتارگاه‌های داخل سیستان و بلوچستان ذبح شوند.
رییس سازمان دامپزشکی‌ گفت: رعایت نکردن قوانین دامپزشکی در منطقه سیستان می‌تواند سلامت دامی و انسانی را در کل کشور با خطر مواجه کند.
وی بیان کرد: دامپزشکی در سلامت و بهداشت دام در کشور نقشی مهم و حساس بر عهده دارد.
رییس سازمان دامپزشکی کشور در ادامه گفت: اگر مقررات و ضوابط دامپزشکی در این منطقه از کشور به درستی و دقیق اعمال و اجرا شود، کشور از خطرات احتمالی بروز بیماری ایمن شده و کوتاهی در این امر کل کشور را تحت تاثیر قرار داده و بهداشت و سلامت سرمایه‌های دامی و انسانی به خطر می‌افتد.
خلج با اشاره به کمبود نیروی انسانی در مجموعه دامپزشکی استان، تلاش‌های دامپزشکی را با توجه به مرزی بودن این منطقه، در تولید اشتغال و تامین امنیت غدایی بسیار ارزشمند توصیف کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com